Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57419

• Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 89

hercules schreef : Mensen mensen mensen, Waar zijn julie in godsnaam mee bezig[Dea] Jullie komen pas na voren in het eind van Mooizo zijn topic.Laat deze jongen met rust, en dan heb ik een nieuwtje voor jullie, want ook ik wordt van alles uitgemaakt.Bij deze daag ik jullie [profs] maar niet heus want volgens mij is Jelle ook maar 6 jaar bezig.Zolang lees ik dit forum al.En meerdere van jullie die in het begin met idiote topics kwamen.
Of niet Jelle?
Ik daag jullie uit om in het voorjaar jullie [wel mooie en beste bomen] te laten zien.Ik laat dan mijn bomen zien[nog niet getoond] Bomen van jong en puur materiaal en zal er ook een zeer oude bij zetten
Want ik ben geen praatjes maker en jullie zullen versteld staan.
Dus kom maar op profs en laat zien.En hou op met jullie hetse tegen Mooizo.Ik zie jullie in het voorjaar.

Ik hoop dat je weet dat ik echt niets tegen je heb maar ik denk dat dit het meest provocerende bericht is nadat het bekgevecht af is gelopen. Dea gaf alleen aan dat hij een fout ziet in de soort benaming. Niks ergs aan toch? En stel nou dat ie (stel dat he, want hij weet veel van bonsai en planten) het fout heeft, dan is het toch maar een klein foutje? Man man man, de wereld vergaat niet als iemand aangeeft dat iets fout of incorrect is.
En so what als Jelle 6 jaar bezig is (al weet ik niet of het zo is)! Al is ie een dag bezig. Als ie toch goede adviezen geeft en kennis beschikt waarmee die mensen helpt is het toch goed? Sommigen (ik zeg geen namen) vinden ook dat zij nog een beginner zijn aangezien zij een jaar bezig zijn, maar zij geven ook elke keer weer goede tips en adviezen. Ook aan de "gevorderde". Dan maakt het toch niet uit hoe lang ze bezig zijn met de hobby!?
En ja, sommigen kwamen met zo gezegd "idiote topics" maar zij stonden dan wel altijd open voor kritiek omdat ze de boom wouden verbeteren en dan kwam er niet van dit soort heen en weer geruzie.
Laten we nu alsjeblieft weer gewoon gaan doen met zijn alle?
Verder ben ik benieuwd naar je boom Hercules, laat het maar snel lente zijn. Ik hoop dat ze net zo mooi zijn zoals je ze prijst!
Edit: ik zie dat Leatherback mij voor was.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules
Laast bewerkt: Post by Teye01.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57420

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 23

Teye01 schreef :

hercules schreef : Mensen mensen mensen, Waar zijn julie in godsnaam mee bezig[Dea] Jullie komen pas na voren in het eind van Mooizo zijn topic.Laat deze jongen met rust, en dan heb ik een nieuwtje voor jullie, want ook ik wordt van alles uitgemaakt.Bij deze daag ik jullie [profs] maar niet heus want volgens mij is Jelle ook maar 6 jaar bezig.Zolang lees ik dit forum al.En meerdere van jullie die in het begin met idiote topics kwamen.
Of niet Jelle?
Ik daag jullie uit om in het voorjaar jullie [wel mooie en beste bomen] te laten zien.Ik laat dan mijn bomen zien[nog niet getoond] Bomen van jong en puur materiaal en zal er ook een zeer oude bij zetten
Want ik ben geen praatjes maker en jullie zullen versteld staan.
Dus kom maar op profs en laat zien.En hou op met jullie hetse tegen Mooizo.Ik zie jullie in het voorjaar.

Ik hoop dat je weet dat ik echt niets tegen je heb maar ik denk dat dit het meest provocerende bericht is nadat het bekgevecht af is gelopen. Dea gaf alleen aan dat hij een fout ziet in de soort benaming. Niks ergs aan toch? En stel nou dat ie (stel dat he, want hij weet veel van bonsai en planten) het fout heeft, dan is het toch maar een klein foutje? Man man man, de wereld vergaat niet als iemand aangeeft dat iets fout of incorrect is.
En so what als Jelle 6 jaar bezig is (al weet ik niet of het zo is)! Al is ie een dag bezig. Als ie toch goede adviezen geeft en kennis beschikt waarmee die mensen helpt is het toch goed? Sommigen (ik zeg geen namen) vinden ook dat zij nog een beginner zijn aangezien zij een jaar bezig zijn, maar zij geven ook elke keer weer goede tips en adviezen. Ook aan de "gevorderde". Dan maakt het toch niet uit hoe lang ze bezig zijn met de hobby!?
En ja, sommigen kwamen met zo gezegd "idiote topics" maar zij stonden dan wel altijd open voor kritiek omdat ze de boom wouden verbeteren en dan kwam er niet van dit soort heen en weer geruzie.
Laten we nu alsjeblieft weer gewoon gaan doen met zijn alle?
Verder ben ik benieuwd naar je boom Hercules, laat het maar snel lente zijn. Ik hoop dat ze net zo mooi zijn zoals je ze prijst!
Edit: ik zie dat Leatherback mij voor was.

Als jullie dan ook eens niet overal op reageren, dan houd het van zelf op.
Maar jullie blijven maar door gaan met die rot opmerkingen, waar een ander weer op reageert.
En zo blijven we maar door gaan.
STOP ER DAN OOK EENS MEE ALLEMAAL

Ik vraag hier aan Jelle, wat hij van deze berken vind, omdat hij nogal flinke kritiek op mijn berk had.
Op deze topic, en die over mijn bomen gaat.
En jullie gaan weer ergens anders over ruziën, wat ik dus niet vraag.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback
Laast bewerkt: Post by Mooizo.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57425

• PeterReus
  • PeterReus's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 10
Goedemorgen,
ik ben ook nog niet zo lang op het forum,maar ik vind kritiek en afkraken wel degelijk een verschil.
Ip.v. te zeggen dat de takken met een pisboog naar beneden hangen, kun je ook stellen dat de manier waarop jij je takken buigt is niet de juiste.
Pisboog vind ik echt om te provoceren en te laten zien dat het echt niets voorstelt.
Daarbij valt het mij op dat de 'oude garde' elkaar altijd steunt.
Ik ben ook nog een beginner en zie ook wel dat bij sommige bomen het 1 en ander aan mankeert.
Maar je kunt dit ook op een vriendelijkere manier onderbouwen en niet de alwetende Bonsai meester uithangen.
Ook jullie zijn eens begonnen.
Ik zeg dit meer voor de beginners,die al onzeker over hun bomen zijn en als je deze topic dan leest denk ik dat het niet uitnodigd om je boom te plaatsen.

Bij deze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules, Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57426

• carlovandenbiesen
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Misschien ipv tentoonstelling eens een bonsai-battle organiseren?
Ik ben verbaasd over hoe het hier momenteel aan toe gaat. Schandalig gewoon.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57428

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348
Man man. Pisboog dit en dat. Volgens mij ben jij de eerst die daar over zeikt. Dit is een wel aanvaarde term die hier regelmatig voorbij komt. Daar is niks mis mee en daar is niks beledigend aan. Maarja sommige zijn altijd het slachtoffer hè en beginnen dan onmiddellijk over ego tippers enzo. En hoe slecht de beginners wel niet behandeld worden. Terwijl als je goed het forum door leest iedereen enorm veel tips en tricks krijgt van alle niveaus.

En dan het grote woord respect. De gevorderden en professionele moeten respect hebben voor de beginners. En andersom? Hebben jullie enig idee wat mensen die al een paar jaar of jaren aan bonsai doen al geïnvesteerd hebben in lessen bij professionals en workshops? Kennis die niet goedkoop is,en die hier zonder slag of stoot met de beste bedoelingen gratis ter jullie beschikken wordt gesteld. En als dat gebeurt dan zijn het ego tippers, want ze hebben het sukkerlaagje eronder vergeten die in deze belachelijke politiek correcte maatschappij van tegenwoordig bijna verplicht is.

Jullie vragen zich duidelijk niet af waarom dat hier zo weinig mensen actief zijn met enorme kennis, en dan bedoel ik vooral de professionals. Wel die waren hier vroeger wel, vele zijn vertrokken omwille van het bovenstaande.

Want als ne beginner ne tip geeft is het ooh en leuk, geeft een gevorderde een tip dan is het zeik.

En ik spreek niet over alle beginners. Want er zitten mensen tussen die wel dankbaar zijn. Wie het schoentje past trekt het aan zou ik zeggen.

Time to grow up zou ik zeggen
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Orlando, Kokedama, Auk
Laast bewerkt: Post by knoep.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57429

• PeterReus
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 10
Hoe jij reageert zegt genoeg over jou,
jij bent nu degene die beledigd is.
Dus omdat jij denkt dat je een gevorderde bent moet iedereen maar respect voor jou hebben.
Respect moet je verdienen en dit krijg je niet door iemand af te kraken.

Als je geld voor je tips wil richt dan een HelpDesk op.
Volgens mij wordt je lid van dit forum om te leren en niet om door 1 of andere gevorderde te worden afgekraakt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57430

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

PeterReus schreef : Volgens mij wordt je lid van dit forum om te leren en niet om door 1 of andere gevorderde te worden afgekraakt.

Ik heb toch veel liever dat een gevorderde kritiek op mijn boom geeft, dan dat een beginner dezelfde boom de hemel in prijst.
Het tweede geeft je misschien een beter gevoel, het eerste mogelijk een betere boom.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep, Orlando, MartijnBosgraaf, marcellucas, t.vanbeek
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57431

• PeterReus
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 10
Ben ik het mee eens,
ik ben ook een beginner daarom lees ik ook alle topics vol interesse.
Worden heel veel goede tips gegeven waar jezelf nog niet aan hebt gedacht.
Kritiek is geen probleem, maar als je als een enthousiaste 'beginner' je boompjes op dit forum plaats en als een alwetende het gewoon loopt af te kraken is ook de beginner niet mee geholpen.
Dan kan pisboog wel een algemene term zijn maar de hele toon van het commentaar is zeker niet opbouwend bedoelt.

Maar goed ik meng mij alleen in deze discussie om op te merken dat je als beginner nu wel even nadenkt om een boompje te plaatsen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57432

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Voor mij mag deze topic gesloten of verlaten (niemand reageert dan nog) worden.
Voor wie het op een goede manier wil lezen staan er heel wat adviezen in. Zowel over de wijze waarop men op een forum met elkaar omgaat als de adviezen en meningen over de getoonde bomen.

Beginners denken nogal eens dat ze een mooie boom hebben en een mooie ingreep hebben gedaan, wie al wat langer bezig is ziet een mishandelde stok in een pot. Ik denk dat dit steeds opnieuw zo zal blijven. De vraag is dan: Hoe zeg ik mijn 'eerlijke' mening zonder een entoesiaste beginner af te stoten of persoonlijk te raken.
Meestal, en het siert dit forum, zijn de reacties zodanig dat een beginner wat kan bijleren en zich ontwikkelen. Ook de tijd doet zijn werk om iemand bij te laten leren.

Ik ga dus in deze topic niet meer reageren, en hoop dat velen mij volgen.

Mooizo ik geef je de raad voor elke boom waarbij je advies wil een nieuwe topic te beginnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: marcellucas
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57433

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Het enige dat ik er als beginner wil over zeggen is dat ik liever de harde waarheid hoor in plaats van een mooi uitgelegde leugen.
Als je na jaren tot de conclusie moet komen dat er bepaalde zaken in een boom niet goed zijn is er veel tijd verloren gegaan.
Tijd dat ik liever besteed om een boom beter te maken in plaats van te verfijnen en het dan toch nog moet weghalen omdat het niet volgens bepaalde regels is.
En ja, ik hou me liefst aan bepaalde regels, ze zijn er voor iets.
Zo heb ik er dit jaar 2 veel ingekort omdat er omgekeerde tapsheid was en teveel fouten inzaten.
Dingen waar ik beter zal op letten als ik nog iets koop.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: knoep
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts