Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57434

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

Tom Haest schreef : Het enige dat ik er als beginner wil over zeggen is dat ik liever de harde waarheid hoor in plaats van een mooi uitgelegde leugen.
Als je na jaren tot de conclusie moet komen dat er bepaalde zaken in een boom niet goed zijn is er veel tijd verloren gegaan.
Tijd dat ik liever besteed om een boom beter te maken in plaats van te verfijnen en het dan toch nog moet weghalen omdat het niet volgens bepaalde regels is.
En ja, ik hou me liefst aan bepaalde regels, ze zijn er voor iets.
Zo heb ik er dit jaar 2 veel ingekort omdat er omgekeerde tapsheid was en teveel fouten inzaten.
Dingen waar ik beter zal op letten als ik nog iets koop.

Jij bent voor mij ook één van degenen die ik hier het hardst heb zien groeien Tom! No pun intended :P
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57435

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
dan neem ik even de moeite als een beginner die nu al een tijdje op dit forum rondhangt iedereen even te bedanken voor alle lessen ben hierdoor al een stuk wijzer geworden !
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57440

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
en vandag heb ik weer even op mijn knietjes gezeten. Paar geweldige bomen gezien. Paar.. Enkele honderden. In matige staat van onderhoud de laatste tijd, maar alsnog.. Indrukwekkend om honderden bomen te zien die stuk voor stuk beter zijn dan ik nagenoeg al mijn bomen ooit zal zien worden.

Een indrukje..

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Haest
Laast bewerkt: Post by leatherback.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57442

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

dennisfranx schreef : dan neem ik even de moeite als een beginner die nu al een tijdje op dit forum rondhangt iedereen even te bedanken voor alle lessen ben hierdoor al een stuk wijzer geworden !

En voor mij ben jij er net zo één als Tom :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57447

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 23

knoep schreef : Man man. Pisboog dit en dat. Volgens mij ben jij de eerst die daar over zeikt. Dit is een wel aanvaarde term die hier regelmatig voorbij komt. Daar is niks mis mee en daar is niks beledigend aan. Maarja sommige zijn altijd het slachtoffer hè en beginnen dan onmiddellijk over ego tippers enzo. En hoe slecht de beginners wel niet behandeld worden. Terwijl als je goed het forum door leest iedereen enorm veel tips en tricks krijgt van alle niveaus.

En dan het grote woord respect. De gevorderden en professionele moeten respect hebben voor de beginners. En andersom? Hebben jullie enig idee wat mensen die al een paar jaar of jaren aan bonsai doen al geïnvesteerd hebben in lessen bij professionals en workshops? Kennis die niet goedkoop is,en die hier zonder slag of stoot met de beste bedoelingen gratis ter jullie beschikken wordt gesteld. En als dat gebeurt dan zijn het ego tippers, want ze hebben het sukkerlaagje eronder vergeten die in deze belachelijke politiek correcte maatschappij van tegenwoordig bijna verplicht is.

Jullie vragen zich duidelijk niet af waarom dat hier zo weinig mensen actief zijn met enorme kennis, en dan bedoel ik vooral de professionals. Wel die waren hier vroeger wel, vele zijn vertrokken omwille van het bovenstaande.

Want als ne beginner ne tip geeft is het ooh en leuk, geeft een gevorderde een tip dan is het zeik.

En ik spreek niet over alle beginners. Want er zitten mensen tussen die wel dankbaar zijn. Wie het schoentje past trekt het aan zou ik zeggen.

Time to grow up zou ik zeggen

Jonge jonge nou niet zo zielig doen.
En die vertrokken zijn, heb ik gehoord, die zijn verbannen omdat ze tegen enkele prof ingingen vroeger
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57455

• Tom vinken
  • Ontvangen bedankjes 49

leatherback schreef : en vandag heb ik weer even op mijn knietjes gezeten. Paar geweldige bomen gezien. Paar.. Enkele honderden. In matige staat van onderhoud de laatste tijd, maar alsnog.. Indrukwekkend om honderden bomen te zien die stuk voor stuk beter zijn dan ik nagenoeg al mijn bomen ooit zal zien worden.

Een indrukje..

Mooi!
Of jou bomen ooit zo zullen word hangt gewoon af van hoe goed het materiaal is waar je op werkt.
Laast bewerkt: Post by Tom vinken.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57465

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172

marcellucas schreef :

Tom Haest schreef : Het enige dat ik er als beginner wil over zeggen is dat ik liever de harde waarheid hoor in plaats van een mooi uitgelegde leugen.
Als je na jaren tot de conclusie moet komen dat er bepaalde zaken in een boom niet goed zijn is er veel tijd verloren gegaan.
Tijd dat ik liever besteed om een boom beter te maken in plaats van te verfijnen en het dan toch nog moet weghalen omdat het niet volgens bepaalde regels is.
En ja, ik hou me liefst aan bepaalde regels, ze zijn er voor iets.
Zo heb ik er dit jaar 2 veel ingekort omdat er omgekeerde tapsheid was en teveel fouten inzaten.
Dingen waar ik beter zal op letten als ik nog iets koop.

Jij bent voor mij ook één van degenen die ik hier het hardst heb zien groeien Tom! No pun intended :P

Dank u wel, marcellucas.
Betekent veel voor mij! :)
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57475

• Jellevanlooy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 269

Mooizo schreef : Jelle dit hier schreef jij aan mij

Bij je berk bv is je vormgeving ook niet geslaagd. Je laat je takuiteinde wel treuren, ma je takken gaan eerst een stuk vrijwel horizontaal zonder enige beweging erin. Soms moet je eerlijk en kritisch zijn voor jezelf en zeggen als het niet goed genoeg is, hoe kan ik het dan verbeteren.
Het is beter om met een jonge boom alle tkaken met een slechte aanzet te verwijderen en met nieuwe scheuten te werken dan altijd met fouten in de boom te blijven zitten die op termijn alleen maar erger worden en meer zullen storen.

Neem dit zeker niet persoonlijk op, het is maar om je een idee te geven waar je je bomen mee kan verbeteren.

Dit zijn niet mijn woorden dus ik ga er zeker geen uitleg over geven.
Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57477

• Jellevanlooy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 269

hercules schreef : Mensen mensen mensen, Waar zijn julie in godsnaam mee bezig[Dea] Jullie komen pas na voren in het eind van Mooizo zijn topic.Laat deze jongen met rust, en dan heb ik een nieuwtje voor jullie, want ook ik wordt van alles uitgemaakt.Bij deze daag ik jullie [profs] maar niet heus want volgens mij is Jelle ook maar 6 jaar bezig.Zolang lees ik dit forum al.En meerdere van jullie die in het begin met idiote topics kwamen.
Of niet Jelle?
Ik daag jullie uit om in het voorjaar jullie [wel mooie en beste bomen] te laten zien.Ik laat dan mijn bomen zien[nog niet getoond] Bomen van jong en puur materiaal en zal er ook een zeer oude bij zetten
Want ik ben geen praatjes maker en jullie zullen versteld staan.
Dus kom maar op profs en laat zien.En hou op met jullie hetse tegen Mooizo.Ik zie jullie in het voorjaar.

Hoi H,

Ik twijfel geen seconde aan jou kennis en kunde. Geef er int voorjaar maar eens een lap op zodat iedreen hier de mond gesnoerd is.... want volgens mij heb je nog veel goed materiaal achter de hand! Ik kijk vol ongeduld uit naar het voorjaar!
Respect voor jou inzet en kennis H.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57478

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Mooizo schreef : En die vertrokken zijn, heb ik gehoord, die zijn verbannen omdat ze tegen enkele prof ingingen vroeger

de meesten zijn verbannen vanwege he herhaaldelijk aanhalen van een bepaald type discussie en daarmee continue hun gelijk willen halen, vooral op het terrein van substraat. En dit deden ze in willekeurig welk draadje. Dus nee, niet omdat ze een andere mening hebben, maar omdat ze niet konden begrijpen dat er ook andere meningen zijn, en in reactie daarop erg agressief gedrag vertoonden, waaronder mensen persoonlijk aanvallen.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts