Bomen die in deze sectie geplaatst worden kunnen door de medegebruikers beoordeeld worden aan de hand van de onderstaande punten. Bij het bespreken zijn ook subjectieve beoordelingen welkom, maar met als hoofddoel om wegen ter verbetering voor te stellen.

Lees de sticky voordat je een boom plaatst of een beoordeling wilt doen.

Onderwerp:

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57185

• Sjorsvanleeuwen
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 14
Kritiek = feedback, iets wat je als waardevol kunt beschouwen als je de wereld door een roze bril kunt bekijken.

Even een minuut stilte voor de spelling en opbouw van de zinnen van dit topic haha

Leuke boompjes! maak plezier, het leven is te kort om te mopperen
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57187

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 23

Orlando schreef : hoi mooizo,

Ik denk dat je wel open moet staan voor kritiek.
ik neem aan dat je op een club zit, daar bespreek je toch ook met elkaar de bomen.
Dat is toch wel een belangrijk onderdeel als je bomen naar een hoger niveau wilt brengen.
je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn!

Er staat ook niet geschreven dat jou bomen het niet waard zijn om in een pot te staan,
maar dat ze nog wel wat stamdikte kunnen gebruiken voor je de takken gaat plaatsen.

als je hier blijft rond hangen en iets opener opstelt zul je zien dat de meeste je gewoon
willen helpen naar een hoger niveau

groeten Orlando

Hoi Orlando
Als jij alles goed gelezen hebt, staat er duidelijk dat mijn Bonsai's niet waardig zijn om in een bonsai schaal thuis horen.
Even goed alles terug lezen lezen a.u.b.

G Mooizo
De volgende gebruiker (s) zei dank u: hercules
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57188

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 23

marcellucas schreef :

knoep schreef : Is lang geleden hè. Alleen jammer da het altijd op dezelfde manier moet gebeuren.

Dit is de reden waarom ik al zolang niks meer gepost had.

Ja ik heb moeite met mensen die er niet uit zijn om bij te leren, maar het fijn vinden om zich beledigd te voelen en dat de hele tijd te roepen.

@Mooizo, welkom op het forum! Er zijn hier mensen met verstand van zaken, visie en passie voor bonsai. Doe daar je goed mee zou ik zeggen.

Dank je dat je me welkom heet, maar verder dan dat kan ik niet met je mee gaan.
Er zullen hier best mensen met ervaring zijn, maar zo te lezen nog niet gezien.
maar dat komt misschien nog wel, en daar wacht ik op.

Gr mooizo
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57189

• hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 56
Ja weet je ,het doet mij wel verdriet [ben ook beginner]maar een beginner die lid is van vereniging, die naar workshops en lessen gaat.Momenteel heb ik al een leuk aantal bomen [die ik 8 jaar terug als zaailing mee begon] Volgend jaar wil ik 4 bomen van mij [die niet eerder zijn geplaatst, Gaan plaatsen. Waarom , omdat deze bomen er al prachtig uit zien.Zodat jullie mij serieuzer nemen in mijn liefhebberei.Zo heb ik in 5 jaar tijd een haagbeuk [zaailing] met de techniek en de vorm bezemstijl[haagbeuk is zeer geschikt voor deze stijl en vorm]Ik knipte de staam af op 15 cm, vroeg in lente.
Iets later als normaal in het groei periode, selecteerde ik 2 taakken en de rest haalde ik weg, daardoor maakte de twee takken meerdere scheuten en zij takken aan.
Ook die snoeide ik flink terug zodat je wat later in seizoen meer tak verfijning krijgt , ze wordt ook het croei en snoei wijze genoemd[vooral bij bezem stijl]
Wel volgend jaar laat ik wat bomen van mij zien waar ik trots op ben en waarvan ik wel denk dat jullie dit ook zo zal vinden.Wat mij wel tegen de borst stoot , is toen ik de topic opende ik zag bij ieder inzending al de namen [waar ik mee in kontact was] bij dank je staan ,4a5 namen van bekende leden , als aanval op mij. Moedig hoor

toch maar een leuk azalia meegezonden

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57191

• Teye01
  • Teye01's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 89

Mooizo schreef :

marcellucas schreef :

knoep schreef : Is lang geleden hè. Alleen jammer da het altijd op dezelfde manier moet gebeuren.

Dit is de reden waarom ik al zolang niks meer gepost had.

Ja ik heb moeite met mensen die er niet uit zijn om bij te leren, maar het fijn vinden om zich beledigd te voelen en dat de hele tijd te roepen.

@Mooizo, welkom op het forum! Er zijn hier mensen met verstand van zaken, visie en passie voor bonsai. Doe daar je goed mee zou ik zeggen.

Dank je dat je me welkom heet, maar verder dan dat kan ik niet met je mee gaan.

Gr mooizo

Marco buijsman, Jelle, Knoep, leatherback, dea, Marcel, David, Tom vinken, Ybonsai, Auk, jan dijk. Dit zijn allemaal mensen die heel erg veel ervaring hebben hoor. Ik denk dat je lang kan wachten als je nòg meer ervaring bij elkaar wilt hebben. En ik weet vrij zeker dat er nog meer met veel ervaring hier zitten. Dan moet je alleen er wel voor open staan als ze je kritiek geven.
Ps. Sorry als ik de mensen die ook veel ervaring hebben niet heb opgenoemd. Dit waren die eerste die in me op kwamen.
En dan zijn er nog de (semi) beginners die ook al wat ervaringen hebben opgedaan en die je ook goed kunnen helpen.
Laast bewerkt: Post by Teye01.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57193

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 23
Hoi hercules

Weet je dat wel zeker, dat je dat wil doen.
Het is hier (.....) wel moeilijk door (........)
Van die azalea is wel iets te maken.
Dat andere boompje vind ik. heeft te lange takken tegen over het boomstammetje, ( mijn mening)

Gr Mooizo
Laast bewerkt: Post by Mooizo.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57194

• hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 56
Ja hoor Mooizo, je bedoelt de plaatsing van mijn boompjes?
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57196

• Mooizo
  • Mooizo's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 23

hercules schreef : Ja hoor Mooizo, je bedoelt de plaatsing van mijn boompjes?

Precies is niet kwaad bedoeld hoor.
Maar als je het allemaal terug leest over mijn boompjes.
nou daar eten de muizen nog geen brood van.
Ik vind dit echt schandalig, ze doen net of ik geen ervaring heb, of niets weet, ik doe het al ruim 25 jaar onder begeleiding van mijn vader, helaas is die er niet meer, en nu doe ik het zelf van die 25 jaar 10 jaar alleen..
Er had toch ook gewoon vriendelijke kritiek geleverd kunnen worden en niet zo bruut.

MAAR IK GA HIER VERDER NIET MEER OP DOOR.
Ik hoop dat de mede forum leden, voortaan gewoon vragen en antwoord geven.
Net als velen die dat wel deden, of in ieder geval vriendelijker zo als leatherback of zo iets

Dit was mijn laatste uitspraak hier over.

Gr en bedankt Mooizo
Laast bewerkt: Post by Mooizo.
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57197

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

hercules schreef : Wat mij wel tegen de borst stoot , is toen ik de topic opende ik zag bij ieder inzending al de namen [waar ik mee in kontact was] bij dank je staan ,4a5 namen van bekende leden , als aanval op mij. Moedig hoor

Misschien heb je hier wel de kern van het probleem te pakken. Tot nu toe zie ik nl maar weinig aanvallen van mensen op individuen. Het meeste wat ik langs zie komen gaat om de planten die getoond worden, en hoe leden zien dat die verbeterd kunnen worden. Als je bij dergelijke opmerkingen je hoofd leg kan maken van de emotie (Immers, je hebt ziel en zaligheid in een plant zitten, en daardoor ga je er vanuit dat je wat goeds neergeet hebt) en echt kritisch durft te zijn, jouw eigen bomen naast die van bv Noelanders Trophy zet, dan kan je begrijpen waarom sommige mensen niet op tafel staan te dansen. Er zit gewoon een groot verschil in hoe Bonsai door iedereen afzonderlijk beleefd wordt. En misschien kunnen mensen het er wat minder dik op leggen dat zij bepaalde planten niet in de tuin zouden willen hebben. Maar in sommige gevallen onderschatten mensen ook wel wat er gedaan kan worden als je tijd aan jouw zijde hebt. Maar goed. Het zijn toch echt uitzonderingen die topstukken creeeren uit onaanzienlijk materiaal.

Mooizo schreef : Dank je dat je me welkom heet, maar verder dan dat kan ik niet met je mee gaan.

Ik denk dat je hier toch echt even over na moet denken.

Teye01 schreef : Marco buijsman, Jelle, Knoep, leatherback, dea, Marcel, David, Tom vinken, Ybonsai, Auk, jan dijk. Dit zijn allemaal mensen die heel erg veel ervaring hebben hoor.

Haha, bedankt. Ik zou mezelf niet als ervaren willen zien. Maar wel als iemand die de hobbie erg serieus neemt, en daardoor ook zelfkritisch durft te zijn. En ja, dat is dus inclusief accepteren dat er mensen zijn die mijn planten waardeloos zijn. En als bonsai zijn enkele dat ook zeker. Maar daarom kan ik ze nog wel leuk vinden, omdat IK er iets mee heb.

Sjorsvanleeuwen schreef : Even een minuut stilte voor de spelling en opbouw van de zinnen van dit topic haha
Leuke boompjes! maak plezier, het leven is te kort om te mopperen

Haha, en ook om te veel tijd te besteden aan spelling in een forum :)
Discussie gesloten.

nog enkele boompjes van mooizo 7 jaren 11 maanden geleden #57199

• hercules
  • hercules's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 56
Ja mee eens laten we het bij deze afsluiten en positiev weer verder gaan
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren
Cron Job Starts