hercules schreef : Wat mij wel tegen de borst stoot , is toen ik de topic opende ik zag bij ieder inzending al de namen [waar ik mee in kontact was] bij dank je staan ,4a5 namen van bekende leden , als aanval op mij. Moedig hoor
Misschien heb je hier wel de kern van het probleem te pakken. Tot nu toe zie ik nl maar weinig aanvallen van mensen op individuen. Het meeste wat ik langs zie komen gaat om de planten die getoond worden, en hoe leden zien dat die verbeterd kunnen worden. Als je bij dergelijke opmerkingen je hoofd leg kan maken van de emotie (Immers, je hebt ziel en zaligheid in een plant zitten, en daardoor ga je er vanuit dat je wat goeds neergeet hebt) en echt kritisch durft te zijn, jouw eigen bomen naast die van bv Noelanders Trophy zet, dan kan je begrijpen waarom sommige mensen niet op tafel staan te dansen. Er zit gewoon een groot verschil in hoe Bonsai door iedereen afzonderlijk beleefd wordt. En misschien kunnen mensen het er wat minder dik op leggen dat zij bepaalde planten niet in de tuin zouden willen hebben. Maar in sommige gevallen onderschatten mensen ook wel wat er gedaan kan worden als je tijd aan jouw zijde hebt. Maar goed. Het zijn toch echt uitzonderingen die topstukken creeeren uit onaanzienlijk materiaal.
Mooizo schreef : Dank je dat je me welkom heet, maar verder dan dat kan ik niet met je mee gaan.
Er zullen hier best mensen met ervaring zijn, maar zo te lezen nog niet gezien.
maar dat komt misschien nog wel, en daar wacht ik op.
Ik denk dat je hier toch echt even over na moet denken.
Teye01 schreef : Marco buijsman, Jelle, Knoep, leatherback, dea, Marcel, David, Tom vinken, Ybonsai, Auk, jan dijk. Dit zijn allemaal mensen die heel erg veel ervaring hebben hoor.
Haha, bedankt. Ik zou mezelf niet als ervaren willen zien. Maar wel als iemand die de hobbie erg serieus neemt, en daardoor ook zelfkritisch durft te zijn. En ja, dat is dus inclusief accepteren dat er mensen zijn die mijn planten waardeloos zijn. En als bonsai zijn enkele dat ook zeker. Maar daarom kan ik ze nog wel leuk vinden, omdat IK er iets mee heb.
Sjorsvanleeuwen schreef : Even een minuut stilte voor de spelling en opbouw van de zinnen van dit topic haha
Leuke boompjes! maak plezier, het leven is te kort om te mopperen
Haha, en ook om te veel tijd te besteden aan spelling in een forum