Kom op Hercules en Mooizo, geef gewoon toe dat veel van de bomen van mooizo nog erg veel werk aan gedaan moet worden. Daarbij is het niet zo dat bonsai alleen over mening gaat, anders zouden de mensen hier met mallsai ook kunnen gaan zeggen dat ze bonsai groeien. Wat ja, zij vinden immers hun boom erg mooi en het gaat tenslotte om mening (en dat is dus niet altijd zo). Er zijn gewoon een paar basis dingen waar je je aan moet houden om een goed bonsai op te kweken en daarvan is een goede tak aanzet, tapse stam, mooie nebari er drie van.
Sommige bomen van mooizo (sorry) hebben dat gewoon niet. Dan kun je wel zeggen dat het om mening gaat maar dan zijn toch de basis dingen er niet. Dan moet ik er wel bij zeggen dat ik sommige bomen van mooizo echt best goed vind. Ik zeg dit ook niet omdat ik nou zo'n goede bomen heb (kijk maar naar mij rare tijm project, of mijn eik die ik aan t begin van mijn forum dagen heb gepost). Ze zijn dan niet zo goed maar ik heb er wel lol mee.
Verder vind ik dat Knoep en Jelle al veel bomen hebben gepost met serieuze kwaliteiten. Beiden hebben ze er laatst nog een gepost. Ik kan het weten, want ik zit hier alweer een tijdje en heb veel foto's gezien.
Ps. je kunt hier super veel tips krijgen op dit forum en soms is dat in de vorm van kritiek, maar die is wel altijd opbouwend en je leert er dus veel van.