Ik ben Marijke,mijn eerste kennismaking met bonsai was in 2004 met een lezing over bonsai en wat het in grote lijnen inhield.
Ik was erg onder de indruk van deze kleine boompjes.
Ben in een tuincentrum deze boompjes gaan kopen, er werd een rek voor deze boompjes gemaakt en voor de schuifpui geplaatst.
Ik probeerde het zo goed mogelijk te verzorgen maar had al gauw in de gaten dat dit niet alles was ondanks mijn groene vingers, ik had namelijk een volkstuin en wist toch al aardig wat van bomen en planten.
Een jaar later was er in een groot tuincentrum een bonsai show van Bonsaivereniging Rijnmond, daar kwam ik tot de conclusie dat bonsai voor buiten een betere optie was.
De volgende dag was er bij de vereniging een werkmiddag en ben daar heen gegaan.
En natuurlijk gelijk lid geworden, ook heb ik een beginnerscursus gevolgd bij Piet Hoek.
Het bonsai virus was toegeslagen!
Van pre-bonsai werden boompjes gevormd en in bonsai schaaltjes gezet.
Ook heb ik enkele workshops gevolgd bij o.a. Marc Noelanders, Hans van Meer en Gijs Meboer.
Ik groeide van jaar tot jaar in mijn hobby.
Ook kon ik af en toe al een boom plaatsen op een tentoonstelling.
Mijn eerste prijs won ik in 2009 bij Bonsai van het Westen, daar had ik de derde prijs met een Chamaecyparis obtusa nana.
www.bonsai-marijke.nl