Hallo iedereen,
Dit 43-jarig grensgeval uit Essen (BE) leerde net over de grens (NL) ongeveer 5 jaar geleden een vrouwtje kennen van Thaise afkomst. En wat kon die lekker... koken, juist
! Beetje pittig soms, heel pittig soms, met chili bijna dagelijks... Ik had totaal geen groene vingers maar het leek me wel een uitdaging om zelf pepertjes te gaan kweken. Na wat zoekwerk en omzwervingen op internet uiteindelijk terechtgekomen op
www.peppersrus-forum.nl
waar een hoop heel vriendelijke "chiliheads" kennis en ervaringen delen. Maar ja, wat heeft dat met bonsai te maken, zal je misschien vragen? Wel, een peperplant is "in principe" eenjarig maar daar wil een "doorwinterde" chilihead niet van weten natuurlijk, die wil een heel jaar planten en liefst ook oogsten. Vandaar dat het idee waarschijnlijk ergens ontstaan is om planten na de oogst/zomer te
snoeien en binnen te laten overwinteren. Dan wordt de stap naar bonsai al een stuk kleiner natuurlijk
Wie bonchi zegt, zegt natuurlijk
Fatalii
en wie dat ziet en nog geen zin had, die heeft dan wel zin gekregen
Dus ik ga dit heel interessante forum zeker volgen want ik ben 'n groentje
wat bonsai betreft dus kan ik hier veel leren. Het zal mij ook een genoegen zijn mijn eigen ervaringen in woord een beeld met jullie te delen. Nog even op verkenning (een foto als bijlage opent bij mij niets anders dan een wit scherm?
) hoe dat hier allemaal werkt.
Met chili groeten,
RedHot en het hele peperforum
www.peppersrus-forum.nl