Ik heb al een vraag gepost maar zal me dan toch maar even netjes voorstellen.
Mijn naam is Chris 33 en woon in scheveningen op een X aantal steenworpen van de zee.
Ik weet het niet de ideale plek om bonsai te houden, maar wel de ideale plek om in NL te surfen.
Verder werk ik op een architectenbureau (niet als slimme jongen hoor) daar ben ik de handyman en houdt de tuin ( lees; bos) bij.
2 jaar geleden kreeg ik van mijn zusje 2 bonsais 1 olijfboompje die het wonderbaarlijk nog prima doet en een Serissa die na 2 maanden zo de groencontainer in kon.
Met mijn ex vriendin had ik een super huisje met tuin! en na de geboorte van mijn zoontje vorig voorjaar ging ik die dan ook maar opknappen.
Eenmaal in het tuincentrum zag ik die bonsais weer staan en heb er geen een meegenomen, maar besloot er zelf 1 te maken en vond een pinus parviflora.
Effe een middag googlen, knippen, naalden plukken en tuincentrum draad eromheen gevouwen en het leek al ergens op.
En daardoor ben ik gegrepen door het bonsaivirus.
Vind het heerlijk om boompjes te maken uit niets, best rustgevend.
Inmiddels heb ik een kleine collectie opgebouwd en behalve mijn acer arakawa en yamadori eik allemaal uit tuincentrumplanten,maar omdat mijn balkonnetje niet zo groot is moet ik me helaas inhouden.
Ooit hoop ik de lotto te winnen en een grote mooie Den uit japan te kunnen halen, maar die kans is zeeeerrr klein
Dus voorlopig maar lekker zo bezig zijn.