Hallo allemaal,
Ik ben René Kroes, 21 jaar, en kom uit Rijen (Noord-Brabant), oorspronkelijk geboren in Ommeren (Gelderland). Ik studeer Management, Economie en Recht op Fontys Hogescholen in Eindhoven. Hiervoor heb ik een MBO-opleiding Internationale handel/Groothandel afgerond.
Ik ben sinds een eind oktober pas besmet met het Bonsai virus. Door een klasgenoot was ik geïnteresseerd geraakt in een vleesetende plant (venus vliegenvanger) en die ben ik toen ook een gaan halen in een nabij gelegen tuincentrum. Toen ik door het tuincentrum liep zag ik ook bonsai staan. Het trok gelijk mijn aandacht en ik ben er meer over gaan lezen. 2 weken later kocht ik mijn eerste boompje (zie plaatje). Hij leeft nog steeds en ik ben ik er heel trots op. Ik voel me net een 3-jarige als ik over mijn boompjes praat
Ondertussen heb ik een paar jonkies erbij, die nog heel wat moeten groeien. Een paar weken terug heb ik 20 zaden van de Japanse Goudlarix gezaaid om zo mijn eigen bos Bonsai te gaan creëren. Deze zijn echter nog niet uitgekomen
Ik heb eergisteren een abonnement genomen op Bonsai Focus om me nog meer te verdiepen in deze bijzondere maar toch hele interessante hobby.
Als ik enige vrije tijd kan vinden (en ook als ik die eigenlijk niet heb), probeer ik zoveel mogelijk te lezen in de aangeschafte boeken.
Daarnaast heb ik een vriendin (die me gelukkig steunt in deze hobby)en sinds januari heb ik ook peperplantjes, die met dit weer enorm groeien!