In navolging van Davids initiatief om elkaars bomen voor te stellen, waar ik er achter kwam dat mijn post eigenlijk een beetje uitliep op een 'wie ben ik' post, dacht ik: Waarom niet een draadje openen waarin iedereen zich kan voorstellen. Dan hebben we die info voor wie wil bij elkaar staan.
Ik zal met mezelf beginnen. Ik ben Jelle. Bouwjaar 1976 en woonachtig in Duitsland. Mijn werkdagen vul ik op een universiteit, waar ik verantwoordelijk ben voor alle internationale activiteiten van een van de faculteiten en mede bedenk welke kant de universiteit op zou moeten, in letterlijke en figuurlijk zin. Hiervoor zit ik dan ook regelmatig in het buitenland; Dit betekent helaas dat ik ook tijdens cruciale momenten afwezig kan zijn voor mijn werk. Niet ideaal dus.
Ik heb in Wageningen gestudeerd, waar ik uiteindelijk gekozen heb voor de richting tropische ecologie. Na wat omzwervingen ben ik aan een promotietraject begonnen waarin ik routines ontwikkeld heb om vanuit satellieten de fysiologie van planten te meten. Onderdeel hiervan was het opkweken van verschillende afrikaanse boomsoorten in kassen in Nederland, als mede het uitvinden van standplaatsfactoren die interne fysiologie van bomen in Afrika bepalen. Dit leidde tot aanstellingen bij een universiteit in Australie, om voor het ministerie van Landbouw in Australie te werken aan ontwikkeling van droogte resistente granen. Hierna heb ik in Engeland gewerkt aan modellen die dierverspreiding in Afrika verklaren, wederom op basis van plantenfysiologische beginselen.