Hoi.
Mijn reactie over niets weten is misschien kort door de bocht genomen aangezien ik u niet persoonlijk ken (denk ik) en dan ook uw kennis niet ken.
Waarom was ik dan toch zo geërgerd door uw zo mooi uitgezetten mening was dat je denk ik geen weet hebt van hoe een Prunus gevormd en/of groeit.
Je hebt het dan zo mooi over dat shari not done is bij loofbomen. Heb je ooit een boek van de kokufu tentoonstelling vast gehad? Heb je ooit een Prunus gezien van meer dan 50 jaar oud gevormd voor bonsai?
Die hebben allemaal dood hout. Daar kan je bij een Prunus niet omheen als het over oude exemplaren gaan.
Hoe dat een Prunus gevormd wordt kan je niet in een hokje duwen zoals alle andere loofbomen. Ik wil dan eens weten hoe jij een Prunus dan zal vormen. Wat is DE stijl voor een Prunus dan.
De nebari die niet direct zichtbaar is ga ik me niet over uitspreken. Hetgeen dat je ziet is een mooie taps toelopende wortelvoet, maar wat daar onder zit ken ik niet.
De wilde en nog niet volwassen indruk van de takken zijn nog niet volledig volgroeid, maar het is een knoert van een boom die de prijs 3500 wel waardig is.
Mijn Prunus die ik liet zien was om aan te tonen hoe een Prunus van 60+ jaar eruit ziet. Niet de beste foto en heeft voor de laatste 4 jaar ook geen/weinig bedrading gezien.
Mijn excuses als ik u onervaren had genoemd, maar weet waar je over spreekt voor je een halve bladzijde inneemt in een topic.
P.S. moest ik iets vergeten zijn te vermelden laat me iets weten en ik antwoord wel.