haha ja grappige discussie hierboven.
Het gaat mij er niet om hoe te stekken dat is niet zo moeilijk (ben op sommige punten gewoon wat onzeker en wil eerst bv 30x hetzelfde antwoord hebben voordat ik iets onderneem). Stel ik krijg 50 antwoorden en 40 zeggen hetzelfde en 10 zeggen nee vooral niet op die manier doen ga ik 9 van de 10 keer uit van de 40 die zeggen dat het wel kan.
Het ging mij er in dit topic om of iemand nog leuke dingen zou zien in de stekken zelf.
Wat betreft de bewortelde stek. Ik vind hem echt hard gaan vanmorgen weer eens even gekeken want hij staat nog steeds op water en hij krijgt nu bij de bestaande wortels weer 3 nieuwe wortels per bestaande wortel.
Wat betreft het aanstampen van de grond. Dat doe ik zoiezo niet ik leg een laag aarde in de pot (met een kuiltje erin wat groot zat is om geen wortels te kunnen beschadigen), zet de stek er voorzichtig in, schuif voorzichtig wat aarde richting de stek met wortels strooi er nog wat aarde overheen, geef hem water, strooi er nog wat aarde omheen, geef weer wat water en ga zo maar door tot hij voldoende aarde heeft.
Dat is in deze mijn manier om de stek op aarde te zetten. Gebeurd dus heel voorzichtig en door het water word de aarde vanzelf wel aangedrukt en hoef ik me volgens mij ook geen zorgen te maken over afbreken van wortels?!?!
Ik was eigenlijk van plan om de wortels nog iets door te laten groeien en hem daarna in een pot te zetten en volgend jaar ga ik ze in de volle grond zetten.
Dit topic is onder andere ook bedoeld om de vooruitgang te laten zien van de wilgen
Greetzz Lady E.