leatherback schreef : je moet je nog steeds zorgen maken, want deze wortels zijn heel broos. De wortels die je nu in de foto laat zien, kan je allemaal in een klap kwijt zijn als je je potje scheef houdt, en de stek verdraait zich, of een wind vlaagje duwt er tegenaan. Wilgen groeien als kool, dus die maakt wel weer nieuwe wortels aan. Maar het blijft een risico, steken in water en overzetten naar de grond.
De wilgen staan binnen dus een windvlaag lijkt me stug en ik ben wel voorzichtig met wat ik doe.
Sterker nog ik ben zo gesteld op mijn stekken dat ik boos zou worden op mezelf als er een wortel af zou breken maar we zien het wel.
1 van de 3 stekken verliezen vind ik niet zo heel erg ik heb er nog 2.
vandaar ook dat ik er 2 op aarde heb gezet en 1 op water.
En als ik ze buiten zet moet ik even kijken waar geen wind staat en zet ik ze zoiezo uit de wind op een beschutte plek.
De stek die op water staat blijft dan trouwen ook nog binnen totdat hij wel stevig genoeg is.
Ik weet ongeveer wat ik doe en als ik twijfel doe ik iets niet.
Wel lief by the way dat je er aan denkt Leatherback.
Kan alleen niet altijd goed verwoorden wat en hoe ik iets doe dus "vergeet" ik sommige dingen ook te vermelden ( ook hetgeen wat wel van belang kan zijn).
Greetzzz And thx