Onderwerp:

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22673

• Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 416
Wat is de reden dat je de plant meerstammig laat opgroeien? Als je een enkelstam als doel hebt dien je op te letten dat de wortelvoet harmonisch ontwikkelt ten opzichte van de tak die uiteindelijk stam zal worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22674

• Reddevil
  • Reddevil's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 78
Hoi Lady Erebus

Leuk zo'n treurwilg en dat je er misschien een stukje in tuin voor vrij maakt.

Zoals je een paar maanden geleden voorspeld had is het wel goed gekomen met m'n wilgen stekken.
Allemaal uitgeschoten, de vijf die in een emmer stonden heb ik apart gezet in potjes deze worden volgend jaar als een soort bos
in een schaal geplant. Veel plezier nog met jou wilgen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22698

• LadyErebus
  • LadyErebus's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 29

Ivan schreef : Wat is de reden dat je de plant meerstammig laat opgroeien? Als je een enkelstam als doel hebt dien je op te letten dat de wortelvoet harmonisch ontwikkelt ten opzichte van de tak die uiteindelijk stam zal worden

Hey Ivan,

Ten eerste wil ik zeggen dank je voor de waarschuwing ik zal er zeker op gaan letten. De reden dat ik hem meerstammig wil hebben is omdat ik dat erg mooi vind om te zien. Bij mij staat ook een treurwilg in de buurt en die heeft ook een dubbelstam en die hangt heel erg mooi hellend over een vijver en een sloot heen. En ik vind dat zo mooi dat ik er een miniatuur kopie van wil.

Greetzzz Lady E

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22700

• LadyErebus
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 29
Hey reddevil,

Mooie stekken heb je daar zeg. En ze gaan ook erg goed zo te zien.
Lijkt me leuk om te zien hoe het gaat worden als bos. En een wilg is ook 1 van de makkelijkst te stekken boomsoorten vandaar dat ik ook een wilg heb gekozen voor mijn allereerste stek.

Ik ben echt benieuwd hoe het bij jouw gaat worden.
En bij deze ook jij heel erg veel plezier natuurlijk met jouw wilgen.

Greetzzz

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22810

• Janes
  • Janes's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 10
ik heb een maandje geleden ofzo een aantal dunne loten bij elkaar gebonden met rafia en afgeknipt op gelijke lengte (ong.20cm)
en in het water gezet. op deze manier wil ik kijken of de loten met elkaar vergroeien en een knotwilgje moet het resutaat worden, het loopt nu leuk uit, heeft blad en wortelt goed.
ik wacht nog even met oppotten, ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer het moment is :blink:

als ik het onthoud zal ik vanmiddag even een foto maken en posten :)

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22813

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348

Ivan schreef : Wat is de reden dat je de plant meerstammig laat opgroeien? Als je een enkelstam als doel hebt dien je op te letten dat de wortelvoet harmonisch ontwikkelt ten opzichte van de tak die uiteindelijk stam zal worden

op het blog van danny use zie je ongeveer zoiets met een deshojo gebeuren. door de scheuten die op de wortels uitlopen dikken de wortels sneller waardoor de nebari verbeterd wordt. bekijk het maar eens.

dannybonsaicenterginkgo.skynetblogs.be/
bijna onderaan de pagina
De volgende gebruiker (s) zei dank u: LadyErebus

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22816

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 188

knoep schreef :

op het blog van danny use zie je ongeveer zoiets met een deshojo gebeuren. door de scheuten die op de wortels uitlopen dikken de wortels sneller waardoor de nebari verbeterd wordt. bekijk het maar eens.

bijna onderaan de pagina

het zijn daar geen scheuten op de wortels, knoep.. het zijn boorenten die hij laat uitlopen..

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22817

• LadyErebus
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 29

Janes schreef : ik heb een maandje geleden ofzo een aantal dunne loten bij elkaar gebonden met rafia en afgeknipt op gelijke lengte (ong.20cm)
en in het water gezet. op deze manier wil ik kijken of de loten met elkaar vergroeien en een knotwilgje moet het resutaat worden, het loopt nu leuk uit, heeft blad en wortelt goed.
ik wacht nog even met oppotten, ik weet eigenlijk niet zo goed wanneer het moment is :blink:

als ik het onthoud zal ik vanmiddag even een foto maken en posten :)

Het best had je ze meteen op aarde gezet aangezien waterwortels zwakker zijn dan grondwortels.
Ik heb het ook gedaan 1 op water gezet om te wortelen en 2 meteen in de aarde gezet.
Degene die in het water heeft gestaan gaat minder hard en minder goed en heeft ook een redelijke achterstand.
Het enige wat ik hierover kan zeggen is "Leatherback had gelijk".
In het begin van dit topic staat meer over het waterwortel en grondwortel gebeuren misschien dat je daar nog nuttige tips kan vinden over het hoe en wanneer oppotten.

Ik was voor het goeie te laat met oppotten want ik had al een aardige wortelbrij in het water hangen.

Het lijkt me leuk om jouw wilgen te zien.
Groetjes

Lady E.

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22818

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

knoep schreef :

bijna onderaan de pagina

Hey Knoep,

Leuke link (Je bedoelt: dannybonsaicenterginkgo.skynetblogs.be/a.../acer-p-deshoyo.html en dannybonsaicenterginkgo.skynetblogs.be/a...-deshoyo-part-2.html neem ik aan). Maar wat daar gebeurt is heel anders dan het stammen fuseren wat hier voor het knotwilgje bedoelt wordt hoor..

Mijn takken op pot :-) 11 jaren 4 maanden geleden #22819

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Lady Erebus schreef : Het best had je ze meteen op aarde gezet aangezien waterwortels zwakker zijn dan grondwortels.
Ik heb het ook gedaan 1 op water gezet om te wortelen en 2 meteen in de aarde gezet.
Degene die in het water heeft gestaan gaat minder hard en minder goed en heeft ook een redelijke achterstand.
Het enige wat ik hierover kan zeggen is "Leatherback had gelijk".

Jammer om te horen. Ik had graag gezien dat al je stekken in hoog tempo door gegroeid waren.

Inloggen Registreren