Ben nu een kleine week lid en al enkele topics geopend met wat vragen. In een van die topic me al kort voorgesteld maar nu maar eens waar het hoort. Ben Danny, 27 uit Zuid-Limburg. Al lange tijd gefascineerd door Bonsai. Altijd mooie bomen gevonden, maar dan vooral voor in de woonkamer. Nu ik steeds meer lees ontdek ik dat Bonsai eigenlijk niet voor binnen is. Dit vind ik wel jammer.
Ben momenteel op zoek naar mijn eerste materiaal, hiervoor kies ik toch voor een binnen soort. Waarschijnlijk een Ficus via marktplaats. Of toch een Chinese Iep. Al is die lastiger te verzorgen zegt men.
Mocht het echt echt aanslaan bij me wil ik over gaan naar het houden van Bonsai in de tuin. Heb een grote tuin ter beschikking dus dat is geen probleem.
Echter vaak stap ik ergens vol overgave in, om vervolgens na een jaar ofzo mijn interesse weer langzaam te verliezen. Echter ik ben een natuur mens, het fijne is dat deze hobby niet heel veel tijd in beslag neemt buiten het water geven enzo. Het snoeien en herpotten doe je niet op wekelijkse of maandelijkse basis.