Hoi,
Bij deze wil ik mezelf ook even voorstellen: ik ben Anja, vanuit Diest (België) en ben een complete leek in Bonsaï.
Ik hoop dit nu te veranderen.
Het idee is gekomen omdat ik jarenlang reptielen gehouden heb, in ons huis had ik een groot terra gebouwd (met nepplanten, want anders eten ze die op) van 4meter breed, 2 meter hoog en 1,5 meter diep, voor een leguaan.
Ik had hier ook een kleine vijver met waterval in gebouwd.
Mijn leguaan is nu meer dan een jaar geleden overleden aan nierfalen en ik wist niet goed wat ik met het terra moest doen, mits het ook in het interieur is ingebouwd.
Ik heb 3 jaar geleden bij de intrek van onze nieuwe woning een Bonsaï Ficus Ginseng gekocht (denk ik toch) van ongeveer 80cm voor in onze badkamer.
Ik heb absoluut geen groene vingers, maar deze boom is er toch in geslaagd flink te groeien.
Dit gaf mij motivatie om er mij verder in te verdiepen.
Ik ben nu van plan mijn terra een beetje te verbouwen en er een soort Japanse binnentuin van te maken, met Bonsaï boompjes.
ik hoop hier het één en ander op te steken zodat mijn boompjes het mogen overleven.
Hier een foto van hoe het terra was:
En hier een foto van mijn boompje dat ik 3 jaar geleden gekocht heb en hoe het geplaatst is in de badkamer: