ik was eerder opzoek geweest naar een vierkante pot maar deze was helaas te groot.
een betere oplossing heb ik momenteel nog niet dan dit potje.
qua groei, de plant staat nu pas sinds een maandje of 2 op een plek met direct zonlicht, zij het dat het slechts voor een uurtje of 2 is.
qua mogelijkheden ben ik momenteel heel beperkt maar ik heb gemerkt dat na deze laatste veprlaatsing de plant wel sneller groeit als dat hij hiervoor heeft gedaan. ik water nu wanneer ik zie dat de grond opdroogt doordat de kluit van de rand van de pot af komt te staan.
dan zet ik hem rechtop op een schoteltje giet ik water tot het er onder uit komt en dan laat ik hem een uurtje staan voor ik hem weer terug leg op zijn plek.
ook krijgt hij 1 keer in de 2 weken op zondag een beetje voeding mee, nu sinds een maandje en ik wil dit nog 1 maandje doen en dan weer even ophouden.
er is ook heel regelmatig blad gesnoeid dus dit heeft misschien ook niet bijgedragen aan een snelle groei denk ik.
de onderste 2 takken die hoeven nu voorlopig niet meer gessnoeid te worden, de 3e tak die groeide vanuit de achterkant, en ook al weet ik dat ze om en om horen te zitten heb ik toch besloten met de sateprikkers de stam een halve slag te draaien en de tak ook vanuit dezelfde kant als de 1e 2 takken te laten groeien.
zodra de stam verhout is kunnen de prikkers er weer uit en dan blijft het hopelijk ook zo staan.