In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27355

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 4

leatherback schreef : Er is toch een zoekfunctie?

Waar dan staat toch nergens boven in het forum.
Waar je iets in kan tikken zo dat je het kan vinden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27356

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

ChrisV schreef : Misschien word er bedoeld met zoek functie dat als je acer intypt je alles te zien krijgt waar t woord acer in voor komt etc. Da's nogal een hoop.

Ik ben het met het laatste wat leatherback schreef dan ook eens. Mensen hebben liever alles voorgeschoteld dan zelf zoeken.

Juist Chris dat is nou wat ik bedoel.

En de onderste regel wat leatherback schreef is ook niet zo vriendelijk vind ik.

En het 2 de wat je schreef, daar ben ik het niet mee eens, het is niet goed zo te denken over andere mensen.
Je kunt toch niet zeggen dan ander mensen iets voor geschoteld moeten krijgen, ze kunnen best iets zelf op zoeken.
Gemakzucht dat kan, maar voor geschoteld moeten worden, is toch even iets anders,

Of mag ik dit niet zeggen tegen je, doe ik nu ook iets fout.

Gr Mariette

Laast bewerkt: Post by Mariette.

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27357

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 247

Mariette schreef : Je kunt toch niet zeggen dan ander mensen iets voor geschoteld moeten krijgen, ze kunnen best iets zelf op zoeken. Gemakzucht dat kan, maar voor geschoteld moeten worden, is toch even iets anders,

Mag ik jou de meest rechtse tab boven aan het forum waar op staat 'Zoeken' misschien voorschotelen ?

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27358

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

leatherback schreef :

AlexW schreef : op het forum wel, maar ik veronderstel dat Mariette een algemene zoekfunctie bedoeld, waar je op de hele website mee kan zoeken..

Ik zal wel dom zijn omdat ik het probleem niet begrijp.

Waarschuwing; Botte opmerking: Het probleem is niet dat de services en info er niet zijn. Maar mensen zijn lui en een deel van de bevolking is opgegroeid met systemen die alles aandragen. Zelf iets uitzoeken kunnen veel mensen schijnbaar niet meer.

Nou nou wat een botte opmerking van je zeg.
Jij durft nog al, om te zeggen dat mensen lui zijn, gemakzucht ja dat wel maar lui.
En dat Chris als moderator het hier mee eens is snap ik echt niet, dat jij dit kunt zeggen.
Je weet toch niet of de mensen op dit forum lui zijn.
Dat ze iets niet snappen, ja dat kan, als ze iets niet kunnen vinden , ja dat kan ook.
Maar dat ze een zoek functie willen wat Chris verwoorden, en dat dat dan makkelijk is wil niet zeggen dat de mensen lui zijn.

Waarschuwing: knoop dat in je oren, het zijn je mede bonsaiisten die je nu afkraakt en aanvalt, dat ze te lui zijn.

Gr Mariette

Laast bewerkt: Post by Mariette.

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27359

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 266
Gemak dient de mens kijk maar eens naar alle gemakken die we om ons heen hebben om het leven makkelijker te maken. Waarschijnlijk bedoelde Leatherback dit.
Lui is een breed begrip en kan je op allerlei manieren positief dan wel negatief interpreteren dus bij deze: dat word hier niet bedoeld.
Laten we er vooral verder geen woorden aan vuil maken, want iedereen weet waar het op neer komt en dat is 'gemak'
Ook de reden waarom dit topic gestart is om het gemakkelijker te maken voor beginners en andere mensen die informatie zoeken.
Iets waar je zelf ook om vraagt bij het aangeven dat je graag een zoek functie ziet wat overigens niet eens zo'n slecht idee is.

Dus als we vanaf nu weer gewoon inhoudelijk over dit topic kunnen praten zonder mensen persoonlijk op dingen aan te spreken, kunnen we er sneller mee aan de slag om de boel rond te krijgen en het op de site te plaatsen.
Want ook ik hou ervan als dingen makkelijk te vinden zijn.

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27360

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

Auk schreef :

Mariette schreef : Je kunt toch niet zeggen dan ander mensen iets voor geschoteld moeten krijgen, ze kunnen best iets zelf op zoeken. Gemakzucht dat kan, maar voor geschoteld moeten worden, is toch even iets anders,

Mag ik jou de meest rechtse tab boven aan het forum waar op staat 'Zoeken' misschien voorschotelen ?

Hoi Auk

Ik had hem gevonden, maar ik bedoelde toch nog net iets anders.
Wat chris zij dat bedoel ik.
Als je bij voorbeeld een Lork in tikt, dat je dan alles over de Lork krijgt te lezen, wat er op deze forum over geschreven is zoiets bedoel ik

Gr Mariette

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27361

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Mariette schreef : Als je bij voorbeeld een Lork in tikt, dat je dan alles over de Lork krijgt te lezen, wat er op deze forum over geschreven is zoiets bedoel ik

Ik snap er niks van. Als ik 'Lork' in tik, dan krijg ik toch alles wat er op 't forum over 'Lork' geschreven is ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: ChrisV

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27362

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

Auk schreef :

Mariette schreef : Als je bij voorbeeld een Lork in tikt, dat je dan alles over de Lork krijgt te lezen, wat er op deze forum over geschreven is zoiets bedoel ik

Ik snap er niks van. Als ik 'Lork' in tik, dan krijg ik toch alles wat er op 't forum over 'Lork' geschreven is ?

Dat is gek, maar ik krijg het niet.

Trouwens een vraagje heeft hier niks mee te maken, maar staat bij jou links boven ook ( Laatste bezoek: Today ) of staat daar bij jou vandaag.
Is maar een vraagje

Gr Mariette

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27363

• Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Mariette schreef : Dat is gek, maar ik krijg het niet.

Ja, da's raar. Als ik 'Lork' intik, dan zie ik onze topics (want we noemen het woord Lork) en een ander topic met foto's.
Ik doe 'zoek op trefwoord' en wijzig verder niets aan de instellingen.

Trouwens een vraagje heeft hier niks mee te maken, maar staat bij jou links boven ook ( Laatste bezoek: Today ) of staat daar

Bij mij staat er 'yesterday'. Waarschijnlijk omdat mijn computer een Engelse Windows geinstalleerd heeft, en ik nog niet uitgelogd ben geweest na 00.00.

Laast bewerkt: Post by Auk.

Ik heb een eerste boompje, maar wat nu? 11 jaren 1 maand geleden #27365

• Mariette
  • Mariette's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 4

Auk schreef :

Mariette schreef : Dat is gek, maar ik krijg het niet.

Ja, da's raar. Als ik 'Lork' intik, dan zie ik onze topics (want we noemen het woord Lork) en een ander topic met foto's.
Ik doe 'zoek op trefwoord' en wijzig verder niets aan de instellingen.

Trouwens een vraagje heeft hier niks mee te maken, maar staat bij jou links boven ook ( Laatste bezoek: Today ) of staat daar

Bij mij staat er 'yesterday'. Waarschijnlijk omdat mijn computer een Engelse Windows geinstalleerd heeft, en ik nog niet uitgelogd ben geweest na 00.00.

Bij mij staat nog gewoon Today, en ik heb de Nederlandse Windows er op staan.
En bij mij doet het zoeken het niet.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts