Onderwerp:

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15080

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58

dea schreef : een boom mooi vinden en zelfs de naam Bonsai geven, alhoewel het geen yamadori is,
bedoeld Jeffrey denk ik, toch ?

Ja dat bedoel ik of zelfs op kweken/tuincentrum martiaal om door goed te trainen op de Noelanders te staan.
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15083

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
hm.. Natuurlijk kan dat. Was daar twijfel over dan? Ik geloof zelfs dat het Tony Tickle of harrie Harrington was die daar een compleet artikel over geschreven heeft; Waar op te letten bij materiaal dat je in tuincentra koopt, en dat dat de beste (prijs/kwaliteit) manier is om bomen te krijgen.
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15084

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348
ja ik verschiet hier eigenlijk ook van.

ik dacht altijd dat het een deel vriendjespolitiek en veel centen bij gemoeid waren om op de noelanders trophy te staan.

het tegendeel is bewezen.geeft mij weer moed om er zelf ooit proberen te staan.
Laast bewerkt: Post by knoep.
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15087

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Je kan je gewoon aanmelden. Waarschijnlijk helpt het wel als je wat bekender bent. Dan zal een boom waarover getwijfeld wordt waarschijnlijk eerder afgewezen worden. En natuurlijk hebben de bekendere namen meestal ook meer goede bomen en is de kans op acceptatie hoger. Maar volgens mij is het gewoon open aanmelden.
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15089

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58

knoep schreef : ja ik verschiet hier eigenlijk ook van.

ik dacht altijd dat het een deel vriendjespolitiek en veel centen bij gemoeid waren om op de noelanders trophy te staan.

het tegendeel is bewezen.geeft mij weer moed om er zelf ooit proberen te staan.

Volgens mij is hij wel lid van BAB en dat scheeld wel vorig jaar stond er een wite den die ook van een BAB lid was en geen ten waardig is.

Maar we zullen het zien.
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15094

• jelle
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 6
tuurlijk kan je met tuincenter en zelf opgekweed materiaal dat bereiken.
maar ik denk niet dat je jezelf moet vergelijken met DWA :)
deze man heeft zoveel kennis en ervaring dat hij bekwaam is om dat te bereiken.
en in een korte tijd kan hij met de juiste technieken op het juiste moment de perfecte bomen bekomen met dit materiaal.
maar nogmaals ik denk niet dat iemand op dit forum dit kan bereiken.
hij heeft een zelkova uit zaad waar je u tegen moet zeggen.
zijn acers zelf opgekweekt uit tuincentrummateriaal. zijn prachtstukken

hij is idd lid bij de BAB, heeft zelfs al demos gegeven op noelanders dit zegt wel genoeg zeker? en al prijzen gewonnen op de noelanders
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15095

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ik vind de uitspraak dat niemand hier dat kan bereiken niet echt gepast. je weet niet wat bepaalde mensen hier in hun mars hebben. iedereen is ergens ooit begonnen en voor sommige is het voldoende om een mooie boom thuis te hebben en anderen willen schitteren op een show.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, mighty mouse, dsdevries, Jeffrey van de pol
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15098

• dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 102
Beste Jelle,
Ik begin mij zo langzamerhand echt af te vragen wat jij wenst te bereiken op dit forum. Je bent hier kennelijk niet om advies in te winnen want de weinige keren dat je om advies vroeg en het ook kreeg was je hier niet van gediend. Je bent hier ook niet om advies te geven want dat heb ik je nog geen enkel keer zien doen, althans niet echt iets waar iemand wat mee kan.
Ik kan het verkeerd hebben hoor, maar ik heb het gevoel dat jij hier uitsluitend bent om jezelf beter te voelen door andere mensen neer te halen. Nou, ik kan je vertellen Jelle, dit werkt niet! Dit gedrag wordt op dit forum althans niet echt gewaardeerd. Wellicht dat dit op BonsaiCafé anders is, dat weet ik niet want ik kom daar nooit. Ik heb in ieder geval een hekel aan dat gedrag en met mij een hoop anderen.
Ik hoop dat je bij jezelf te raden gaat. Als jij serieus advies wil van mensen die misschien anders over bonsai denken dan jij, dan ben ik van harte bereid je die te geven. En als jij serieus advies wil geven aan mensen die dat vragen dan juich ik dat ten zeerste toe. Maar ik laat mij niet mijn lolletje op dit forum verzieken door een snotaap die meent alles beter te weten omdat hij toevallig een goede leermeester heeft.

P.S. Ik ben meerdere malen in Japan geweest en ik heb zowel in Judo, Ju-jitsu, karate en bonsai les gehad van grote Japanse meesters en ik kan je vertellen dat dit gedrag echt nergens getolereerd werd.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky, mighty mouse, Jeffrey van de pol
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15099

• jelle
  • Ontvangen bedankjes 6
weer verkeerd opgevat.
ik wil gewoon bedoelen dat DWA niet de eerste de beste is. jammer dat alles anders wordt opgenomen. en die "niemand" had ik mss moeten vervangen door "niet veel".
Discussie gesloten.

Noelanders trophy 2013 11 jaren 10 maanden geleden #15100

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
mss in het vervolg je woorden beter kiezen en 2X nadenken voor je iets post
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dicky
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren