In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48006

• BasvandenBrink
  • BasvandenBrink's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 3
bedankt voor de tips!

Trap schreef : En als je eigenwijs bent zoals ik

Blijkbaar hebben we meer gemeen dan alleen de interesse in bonsai :P Het geeft gewoon een leuke rustgevende sfeer aan mn saaie kamertje. Heb inmiddels m'n tweede bonsai besteld. Ben benieuwd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48008

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
haha het begint met 1 ......
heel herkenbaar

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48010

• BasvandenBrink
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 3

dennisfranx schreef : haha het begint met 1 ......
heel herkenbaar

Ja haha.. zit ook regelmatig druk marktplaats te bekijken, maar denk dat ik er verstandig aan doe het maar bij 2 te houden voorlopig en een beetje te oefenen en te blijven lezen.

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48011

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
ja doe ik ook heb laatst een juniperus gekocht voor een 10tje belachelijke prijs voor tog al een redelijk grote boom.
ik doe om te oefenen kleine jonge boompjes kopen van tuincentrums en dan daarop verpotten bedraden en vormsnoei oefenen.
gaan ze dood heeft het maar een paar euro gekost maar wel wat ervaring opgedaan :)

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48025

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef : En als je eigenwijs bent zoals ik en kost wat kost bomen en sommige buitenplanten wil binnen houden, is de enigste mogelijke en ook simpele manier... Een luchtbevochtiger

Als je eigenwijs bent en denkt dat je buitenbomen binnen kunt houden zolang je maar een luchtbevochtiger gebruikt, moet je dat zelf weten, maar om het anderen -beginners- te adviseren gaat mij te ver...
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48027

• BasvandenBrink
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 3
Aah oke duidelijk, bedankt. M'n volgende bonsai is een Sagarethia Theezans, is deze dan ook eigenlijk z'n als indoor verkochte bonsai die eigenlijk buiten moet staan? Zo ja, wat zijn wel bonsai's die goed binnen te houden zijn?

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48028

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

BasvandenBrink schreef : Aah oke duidelijk, bedankt. M'n volgende bonsai is een Sagarethia Theezans, is deze dan ook eigenlijk z'n als indoor verkochte bonsai die eigenlijk buiten moet staan? Zo ja, wat zijn wel bonsai's die goed binnen te houden zijn?

Zoner bijzondere aanpassingen.. Eigenlijk geen. Bomen zijn planten, en planten horen buiten. Slechts uitzonderingen doen het goed binnenshuis. In de hoek van ficus ed. kan je wel boompjes vinden die binnen goed in leven te houden zijn. Maar ook als je die in de zomer buiten zet, zal je zien dat het overleven iets anders is dan het goed doen..

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48031

• Trap
  • Trap's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 272

marcellucas schreef :

Trap schreef : En als je eigenwijs bent zoals ik en kost wat kost bomen en sommige buitenplanten wil binnen houden, is de enigste mogelijke en ook simpele manier... Een luchtbevochtiger

Als je eigenwijs bent en denkt dat je buitenbomen binnen kunt houden zolang je maar een luchtbevochtiger gebruikt, moet je dat zelf weten, maar om het anderen -beginners- te adviseren gaat mij te ver...

ohja grove fout getypt :ohmy: Dit bedoelde ik niet zo. Ik hou zelf ook geen "buitenbomen" binnen, nu alle bomen zijn eigenlijk buitenbomen. Maar zelf heb ik wat tropische soorten binnen zoals ficus, ananasplantjes en sinds de luchtbevochtiger doen die het opvallend beter...

Nu eens buiten de typo, het is wel mogelijk alle bomen binnen te houden als je het klimaat van de plant nabootst dan gaat de plant het goed doen. Ik haal planten die het moeilijk hebben in een aparte kweekbak (jaja die staat in de garage) met thermostaat, aangepast licht, hygrostaat, luchtbevochtiger en ventilator. Daarmee boots ik hun klimaat na en de planten komen er meestal bovenop. Het enige wat ik niet kan nabootsen zijn winters... Maar met een beetje werk zou ik dit kunnen verwezenlijken

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48032

• BasvandenBrink
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 3

leatherback schreef : Zoner bijzondere aanpassingen.. Eigenlijk geen. Bomen zijn planten, en planten horen buiten. Slechts uitzonderingen doen het goed binnenshuis. In de hoek van ficus ed. kan je wel boompjes vinden die binnen goed in leven te houden zijn. Maar ook als je die in de zomer buiten zet, zal je zien dat het overleven iets anders is dan het goed doen..

Klinkt logisch ja, wat bedoel je precies met bijzondere aanpassingen? Klimaat regelen ofzo? En ja ik verwacht ook geen top boom binnen, maar wil gewoon een leuk boompje voor op mijn kamer. Dus ficus, verder nog leuke suggesties? Dan kan de ulmus lekker naar buiten ^^

Beginners hulp gezocht 8 jaren 8 maanden geleden #48034

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

Trap schreef :

marcellucas schreef :

ohja grove fout getypt :ohmy: Dit bedoelde ik niet zo. Ik hou zelf ook geen "buitenbomen" binnen, nu alle bomen zijn eigenlijk buitenbomen. Maar zelf heb ik wat tropische soorten binnen zoals ficus, ananasplantjes en sinds de luchtbevochtiger doen die het opvallend beter...

Nu eens buiten de typo, het is wel mogelijk alle bomen binnen te houden als je het klimaat van de plant nabootst dan gaat de plant het goed doen. Ik haal planten die het moeilijk hebben in een aparte kweekbak (jaja die staat in de garage) met thermostaat, aangepast licht, hygrostaat, luchtbevochtiger en ventilator. Daarmee boots ik hun klimaat na en de planten komen er meestal bovenop. Het enige wat ik niet kan nabootsen zijn winters... Maar met een beetje werk zou ik dit kunnen verwezenlijken

En wat dan? In je winterjas erbij gaan zitten? Ik snap je niet zo... Het punt is dat je buitenbomen niet in de huiskamer kunt zetten. Dat is de boodschap die je zeker beginnende bonsaisten wilt meegeven. En dat jij thuis een Biosphere kunt nabouwen lijkt me in deze minder relevant.

Inloggen Registreren
Cron Job Starts