marcellucas schreef :
Trap schreef : En als je eigenwijs bent zoals ik en kost wat kost bomen en sommige buitenplanten wil binnen houden, is de enigste mogelijke en ook simpele manier... Een luchtbevochtiger
Als je eigenwijs bent en denkt dat je buitenbomen binnen kunt houden zolang je maar een luchtbevochtiger gebruikt, moet je dat zelf weten, maar om het anderen -beginners- te adviseren gaat mij te ver...
ohja grove fout getypt
Dit bedoelde ik niet zo. Ik hou zelf ook geen "buitenbomen" binnen, nu alle bomen zijn eigenlijk buitenbomen. Maar zelf heb ik wat tropische soorten binnen zoals ficus, ananasplantjes en sinds de luchtbevochtiger doen die het opvallend beter...
Nu eens buiten de typo, het is wel mogelijk alle bomen binnen te houden als je het klimaat van de plant nabootst dan gaat de plant het goed doen. Ik haal planten die het moeilijk hebben in een aparte kweekbak (jaja die staat in de garage) met thermostaat, aangepast licht, hygrostaat, luchtbevochtiger en ventilator. Daarmee boots ik hun klimaat na en de planten komen er meestal bovenop. Het enige wat ik niet kan nabootsen zijn winters... Maar met een beetje werk zou ik dit kunnen verwezenlijken