leatherback schreef : loop al een paar jaar met soortgelijk plan. ben ook het bos al aan het trainen. bij worst heycement op gaas met modelbouw pompje.
grond NIET verbinden met water!!
ik dacht dat dit voor het mos geen probleem zou mogen zijn
Een vraagje over mijn ulmus, hij verliest op het moment veel blad? Ook zit er wat witte aanslag? Het verpotten was ik binnenkort van plan, als het goed is heb ik morgen de akadama grond.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
ik denk dat het bladverlies komt omdat er een te lage luchtvochtigheid is. Er verdampt waarschijnlijk te veel vocht via de huidmondjes van het blad. Naar buiten is het beste wat je kan doen
Ik bewater hem wel regelmatig en ook gewoon met nevel over de hele boom(behalve afgelopen week, toen heeft moeders hem verzorgt en niet elke dag water gegeven..), ook nog enig idee wat die witte aanslag kan zijn?
geen idee wat de witte aanslag is. Ik heb dit wel al meermaals gezien in tuincentra als de bomen in zulke grond verblijven. Maar binnenkort verpot je hem... voorzichtig de wortels en stam wat opkuisen. Ik denk dat dit zuiver komt door de grond waar hij in staat.
Maak bij het verpotten met draad de plant goed vast met draad en naar buiten ermee!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BasvandenBrink
Bedankt, denk dat ik voorlopig toch nog te eigenwijs ben aangezien ik graag de boom op mijn kamer heb Ik zal het nog even aankijken na het verpotten en wanneer ik daarna ga beginnen met wat vloeibare mest. Als het er echt niet beter op word zal ik uiteindelijk wel toegeven
Aangezien ik om de week ergens anders ben en dus de ene week door mij verzorgt word en de andere week aan zijn lot over gelaten word aan mijn moeder, zat ik te denken de week dat ik er niet ben hem toch buiten te zetten. Of is deze wekelijkse wisseling niet fijn voor de boom?
Die witte aanslag is hoogst waarschijnlijk kalk van het gietwater. je kan het er proberen af te halen door wat te schuren met een tandenborstel. De boom kan best buiten staan. De ene week binnen zetten en de week erop weer buiten is niet slim, de constante opeenvolging van veranderende omstandigheden zal de boom vroeg of laat doden.
ja en dat geldt zo voor iedere boom. Naar buiten is een hele tijd buiten en als je de overstap maakt probeer dit op een warme dag (dezelfde temperatuur als binnen) te doen. Wat je wel kan doen is overdag buiten, snachts binnen om te laten wennen om dan na enkele dagen buiten te blijven...
En als je eigenwijs bent zoals ik en kost wat kost bomen en sommige buitenplanten wil binnen houden, is de enigste mogelijke en ook simpele manier... Een luchtbevochtiger