In de schets is de hoogt 1m aflopend naar 70cm, breedte ook 70 cm en lengte 1,5m.
Klopt dat je het zelf in de hand heb, maar ik denk dat je snel al wat duurder uit kom. Gelukkig kan ik wel redelijk veel zelf maken, wat al wat scheelt..
das behoorlijk ik dacht aan iets van beton maken maar dan zit je wel met het gewicht haha
een houten bak betegeld met sanitair tegels gevoegd en gekiten die dan weer over smeren met specie voor de ruwe look van een rots
ik bedenk maar wat hoor haha wat had je zelf in gedachte om te gaan gebruiken ?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: BasvandenBrink
Haha ja beton word wel een beetje zwaar, maten kunnen nog veranderen.
Ikzelf wou eerst het frame maken van pallethout, aangezien we dat nog veel hebben liggen. Zat ook de denken aan iets met steenstrips, maar dat idee van jou klinkt ook zeker gaaf. Maar een keer wat uitwerken voor de buitenkant (nog niet echt over nagedacht), is kijken of mn huidige studie bouwkunde/architectuur van pas komt
ik denk dat je dan alvast eerst zal mogen kijken voor boompjes en letterlijk is het dan geen bonsai meer, tenzij je het hele landschap in een pot kan verwerken
Gewoon een grote steen een rivier uitbeitelen, subtiel alle buizen en draden van de pomp wegwerken. Zorgen dat de grond bevochtigd wordt door de "rivier" (technisch een kanaal) maar ook niet teveel. Mos beplanten. Kijken hoe alles verloopt en dan in een pot plaatsen. Nu simpel gezegd, er is een reden dat ik hier niet aan begin
Haha, nou het word niet van onder tot boven volgegooid met grond, ik maakt er dan een soort bak in waardoor er misschien een diepte van 5cm?? is, noem het een hele grote pot Ach het is een leuke uitdaging en zal er hoop ik plezier aan hebben(samen met wat gevloek..), tijdens het bouwen en als het klaar is.
Ik zit nog ff te denken hoe ik het zou doen ik denk dat ik van papier machee een mal zou maken en daar overheen werken met polyester aan twee kanten en dat kun je dan met goede niet schadelijke verf schilderen
licht gewicht en waterdicht alleen een oud aquarium er in verwerken als water bak
en alleen de bomen er in verwerken ben ik nog niet uit haha
zou ze gewoon in potter op zetten
Dat van het papier had ik nog niet aan gedacht, maar zeker de moeite waard om mee te nemen in het verder uitwerken van het ontwerp! Oud aquarium zat ik aan te denken om dan te slopen en iets te verbouwen, aangezien ik het een vijver wil laten lijken die als het ware doormidden is gezaagd.
Is het zo belangrijk dat ze in potjes staan? Zo ja dan zal ik daar iets op verzinnen ^^
Nee niet persee je kan ook de bak zo maken met 3 of 4 als het ware kuilen waar de bomen in substraat in komen te staan met drainage gaten die weer uitkomen in het "vijvertje" het mooie van polyester is dat het waterdicht is en al zou je er een glasplaat in zou verwerken aan de voorkant ben je er volgens mij
(bij tuin centra hebben ze ook vaak van die kant en klare stukken waterval voor in de tuin misschien heb je daar wat aan )
ben benieuwd naar het resultaat !
Bedankt! Zal wel even duren voordat het er is hoor Maar wanneer ik er echt mee aan de slag ga zal ik wel een nieuw topicje maken met de voortgang etc. Voor nu is het vooral voorbereiden, uitdenken en kijken of het überhaupt haalbaar is haha.