Bladgroen, hoe hoog is uw olijf?
Ik kan hem zeker niet weer naar buiten halen? Ik moet hem denk ik binnen laten staan omdat ie anders weer moet acclimatiseren. In het voorjaar kan ie dan weer naar buiten, waar hij volgende herfst/ winter kan blijven.
Ik zou ze nu naar buiten halen, vriezen doet het niet meer.
Ik heb er enkele staan en die staan een heel jaar buiten enkel bij heel strenge vorst langer dan een week zet ik ze beschut. Dat doe ik nu een jaar of 10. Nog nooit eentje verloren.
Gaat het hier om een bonsai olijfboom of staat hij nog in een kuip?
Als hij in bonsaipot staat iets sneller binnen halen, het loof kan tegen vorst, de wortel daarintegen niet.
Dit is mijn boompje. De precieze maat weet ik niet, maar hij is tussen de 20 en de 25 cm hoog. Inmiddels staat hij alweer een aantal dagen buiten, tegen het huis aan en uit de wind. Er zijn nu een flink aantal takken die elkaar kruizen, dus dat wordt een stevige snoeibeurt.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Kan ik deze olijf in de zon zetten of kan ik daar beter nog even mee wachten? Ik weet dat het mooie weer (helaas) niet aanhoudt, dus vandaar mijn vraag.