JJans schreef : Ik ben het niet helemaal met jullie eens ze hebben daar soms stevige kritiek.
Maar daar zijn het dan ook colums voor en ik volg ze daar in grote lijnen wel in.
Dat jullie dat niet helemaal begrijpen komt waarschijnlijk door een gebrek aan ervaring
en ik denk dat jullie daar met verloop van jaren wel anders over denken.
Dat je daar bijna niets kan leren betwijfel ik want ze verwijzen wel degelijk naar leerzame artikeltjes en als je de colums leest valt daar best wat uit te leren.
De bonsai inhoudelijke artiekels zijn wel goed.
enkel lijkt het er op dat de auteurs van dat blog veel spreken over mensen met een te groot ego die te dure spullen kopen of over mensen die gewoon hun brood proberen te verdienen maar ondertussen wel laten doorschijnen dat hun manier beter is.
dit laat voor mij blijken dat ze zelf misschien wat naast de schoenen lopen en last hebbeb vab grootheids waanzin.
Oja en dan ook nog de artikelen waar ze minachtend schrijven over andere bonsai hobyisten waaronder mijzelf die aan dit soort wedstrijdjes mee doen voor hun plezier of gewoon enthausiast onder begeleiding de fijne kneepjes van het vak willen leren en graag een paar mooie bomen in de tuin willen hebben staan.
respectloos en kinderachtig noem ik dat alsof deze mensen minder zijn dan hunzelf
Kwa bonsai hebben ze mischien een hoop ervaring .... maar mensen respecteren om wat ze doen voor hun plezier is iets waar ze nog wel in bijgeschoold kunnen worden.