Ik weet niet hoeveel bomen je hebt Linn, maar toen ik in den beginne op reis ging voor een week of 14 dagen heb ik alles dicht bij mekaar gezet en centraal tussen alle bomen, op een paaltje een sproeier die een regentje simuleert.
Daar had ik dan op de waterslang een watercomputertje op aangesloten en die sproeide dan elke morgen olm 7u een uur.
Je kan die ook instellen, als het echt warm is, om dat 2 keer op een dag te doen.
Ik zette dan ook een glas neer bij de bomen, en dan moest er gewoon iemand langskomen om te kijken of er water in dat glas stond, als dat zo was, had het systeem gewerkt, glas leeggieten en de volgende dag zelfde controle.
Die persoon hoeft dan niets te doen en je bent zeker dat je bomen gegoten zijn.
Komt die persoon het glas niet controleren ben je nog altijd vrijwel zeker dat je bomen gegoten zijn. Alleen als het systeem niet werkt is er een probleem dan, maar die kans is erg klein, en daar dient dat glas voor.
Je moet wel de juiste sproeier hebben, ik kan daar een foto van doorsturen als je dat wil, die sproeit echt druppels zoals een regenbui.
Want iemand die komt gieten die dat niet ter harte neemt is waardeloos, en erg jammer voor jouw bomen.
Groeten Luc.