Ik wil de rechter kant nog wat verder uitwerken anders werd deze wel heel kaal.
en met 2 gelijk liggende takken en dan 2 evengrote delen, vind ik voor het oog niet zo interessant, dus ik wil wat meer met die rechter tak doen.
Wat betreft de top. dat was inderdaad de keuze, heb ervoor gekozen met de achterste tak de top te maken, deze heeft zat mogelijkheid om in de toekomst, als ik de rechter tak als top zou gebruiken dan zou deze naar mijn mening minder mooi uitvallen omdat die verder gebogen zou moeten worden en de plek waar die afgezaagd is een stuje hoger zit.
tevens denk ik dat als deze top uitgewerkt word deze mooi groen over de zaagplek zal vormen.
de schroef in het dode hout is extra verankering voor de draad op van de top.
ik snap dat het veel handelingen zijn, maar ben nu met cursus bezig en wil natuurlijk wel wat leren en gedaan krijgen.
Opzich denk ik wel dat de boom dit moet kunnen hebben. de verpotting is ruim gebeurd (grotere pot geplaatst en niet met de wortels gerommeld). de shari op de stam loopt zo dat nauwelijks door de banen van de sapstroom zou moeten lopen, voldoende schors rondom de takken.
Dus met dit alles en gezien de gezondheid van de boom, denk ik wel dat deze dit zou moeten kunnen hebben.
Of ik gelijk heb zal de toekomst uitwijzen. nu mag de boom rusten tot volgend jaar.