Bedankt Panda!
Mijn acer staat nog in het substraat van de shop waar ik het gekocht heb. Dus alles kan alleen maar beter voor volgend jaar. Heb alle bladeren eraf gehaald want er zat een vreemde zwarte plekjes op toen ik deze kreeg. Nu begint het nieuwe groei terug te komen wat er al vele malen beter uitziet gelukkig. Nog wel wat zwarte puntjes aan de topjes van enkele nieuwe groei, maar we gaan het zien.
Welke cocopeat gebruik jij? Ik heb toevallig eerder cocosblokken van de action gebruikt, puur om te proberen. Maar ze zaailingen gingen er slecht op en heb 2/3 kunnen dumpen.
Ik zag zelf een interessante Coco mix van Cellmax en van Wilma Coco grond (lite 11 of 12) ben wel benieuwd of iemand daar bekend mee is.
Ik gebruik nu vooral akadama en bims zeoliet (vulkastrat) zoek dus nog een prima substraat wat ik erbij kan mengen waardoor het niet te nat of compact blijft, toch luchtig, maar goed water doorlatend.
Zelf is het lastig om buiten dit forum met anderen in contact te komen over bonsai. Dus soms is het gekmakend om internet als informatiebron te gebruiken
Groeten,