leatherback schreef : hoi, welkom en succes met de stap in het diepe.
De set die je daar laat zien is niet geschikt voor binnen. Heel weinig planten overleven binnen. Ficus, Ulmus en tropische liguster zijn daar voorbeelden van.
*plons*
Ok, even een aanvullende vraag. Stel ik neem mijn balkon iets eerder onder handen, het is 1,15 meter diep en 3,50 meter breed en binnenkort komt er zonwering, dan zou ik een hoek in kunnen ruimen met een leuke opstelling voor bonsai. Bijvoorbeeld zoiets:
www.bonsaiempire.com/images/advanced/bon...retum-Washington.jpg
Maar dan zal ik, naar ik aanneem, de bonsai in ongeveer april buiten kunnen plaatsen en in november bijvoorbeeld weer binnen halen? Of beschermen jullie de bonsai en laat je ze het hele jaar buiten staan?
Welkom op het forum. Veel lees plezier.
Thanks Jurrie
Welkom.
Succes!
Jij ook bedankt Tom
Welkom en beste wensen ook.
Probeer zeker te starten met iets wat je buiten kan zetten, hoe klein je balkon om mag wezen, een boom hoort buiten te staan.
Ik weet je budget niet maar ik heb alle tangen in een paar jaar verspreid gekocht, denk zo 2 tangen per jaar maar dan wel van Japanse makelij.
Maar misschien heb je niet alles in 1x nodig bij het begin.
Succes!
Dank je David. Het budget kan aangepast worden naarmate de hobby leuker gaat worden. Zo is het met houtdraaien ook ooit zo gegaan
. En met welke hobby eigenlijk niet. Ik zou om te starten eigenlijk zo rond de 150 euro willen uitgeven. Mocht ik het over een paar maanden echt zo leuk vinden dan is een veelvoud niet zo'n probleem, meestal gaat het inderdaad geleidelijk aan en verzamel je in de loop der jaren je spullen. Liever 1 voor 1 een goed artikel overigens dan in 1 keer een hoop inferieur spul, vandaar mijn vraag.
Betreffende binnen/buiten, ik ben al aan het denken daarover, zie mijn opmerking hierboven naar Leatherback. Welke ik overigens prachtig vind zijn de maple soorten, maar ik vermoed dat dat nog even een wens mag blijven.
Welke zou je me aanraden?