ik heb vorige week een paar van mijn peperplanten uit de vollegrond gehaald en opgepot om te overwinteren.
dit heb ik al vaker geprobeerd maar was tot nu toe niet succesvol,ze gingen uiteindelijk toch steeds kapot....
nu heb ik een plant die volgens mij een mooie "stam" heeft,en die wil ik dus graag bonsaien.
ik vrees enkel dat ik die ook de winter niet kan doorkrijgen...
ik heb hem nu teruggesnoeid,maar niet zover als ik zou willen later,de voorgaande jaren had ik weinig of niet gesnoeid.
ik heb ze altijd heel licht weggezet met af en toe een klein betje water en geen voedsel,toch gingen ze steeds kapot
ik heb normaal gezien geen problemen met planten de winter doorkrijgen,ik zaai zowat alles zelf en ook daar geen problemen mee,tis juist dat overwinteren van de pepers
ze staan nu aan het raam op verschillende plaatsen: volle zon,ochtend zon maar frisser dan de eerste,op een koele slaapkamer,ook weer veel zon,en in de woonkamer: veel zon,redelijk warm,beetje extra licht s'avonds...
vorig jar had ik hetzelfde gedaan in de hoop dat er toch wat zouden blijven leven.
nu is mijn deels gesnoeide stam aan het uitlopen(die staat warm en heel licht)
is dat een goed teken??
bij voorbaat dank!!