Onderwerp:

Yamadori in Europa? 9 jaren 3 maanden geleden #41246

• Tom81
  • Tom81's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 139
Kwestie van gezond boeren verstand. Je moet rekening houden met de volgende thema's:

Punt 1:
*Van wie is de boom? En is deze bereid deze al dan niet te
gen een vergoeding de boom af te staan. Zo niet = stroperij, zie hieronder.

wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoe...eidsdatum_18-01-2014

Punt 2:
*Heb ik genoeg kennis & kunde om de boom op een deugdelijke wijze te rooien en te verzorgen?

Voldoe je aan de bovenstaande punten dan ben je op hoofdlijnen al erg goed bezig denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Yamadori in Europa? 9 jaren 3 maanden geleden #41251

• Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 957

Tom81 schreef : Kwestie van gezond boeren verstand. Je moet rekening houden met de volgende thema's:

Punt 1:
*Van wie is de boom? En is deze bereid deze al dan niet te
gen een vergoeding de boom af te staan. Zo niet = stroperij, zie hieronder.

wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoe...eidsdatum_18-01-2014

Punt 2:
*Heb ik genoeg kennis & kunde om de boom op een deugdelijke wijze te rooien en te verzorgen?

Voldoe je aan de bovenstaande punten dan ben je op hoofdlijnen al erg goed bezig denk ik.

Die link is zo saai dat zelfs mijn ipad geen zin heeft om die te openen... :)

Yamadori in Europa? 9 jaren 3 maanden geleden #41252

• mathijsschippers
  • mathijsschippers's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
he he, wet teksten zijn zo saai en muggenzifterig om er voor te zorgen dat slimmerikken geen mazen in het net vinden om zo bijvoorbeeld mooie kostbare natuur te vernielen.

Maar ik denk dat als jij een verpieterde plant uit steekt langs de parkeerplaats van bijv een Aldi en deze opkweekt tot een mooie bonsai je hier niemand direct mee benadeeld.

Yamadori in Europa? 9 jaren 3 maanden geleden #41284

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
- Je graaft alleen planten uit als je toestemming hebt. En of dat nu de gemeente is, je buurvrouw of de boswachter van natuurgebieden (Die vaak heel graag mee willen zoeken, vooral als het om planten gaat die eigenlijk er niet moeten staan; Veel heidegebieden staan vol met dennen die elke 5-10 jaar gerooid worden, maar dat zijn natuurlijk geen yamadori)
- Je graaft alleen planten uit waarvan je behoorlijk zeker weet dat je ze in leven kan houden OF welke anders zowieso de groenstort gaan bezoeken (bv bij uitruimen van een tuin of kwekerij).

In het noorde van Europa (Scandinavie) en de UK (Schotland) is veel moois te vinden. Zoals eerder gezegd: Boerenland, maar ook in hagen langs wegen & in verwilderde stukken groen in de bergen. In veel gebieden zal je als je je netjes en vriendelijk opstelt, best toestemming krijgen. Als je dat niet krijgt, accepteer dat gewoon.

Yamadori in Europa? 9 jaren 3 maanden geleden #41292

• mathijsschippers
  • mathijsschippers's Profielfoto
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Ontvangen bedankjes 2
Ook zijn ze in heide gebieden de vele berken die er staan (veel al met witte bast) liever kwijt dan rijk.
Ik ga hopelijk deze herfst met mijn pa, en dan met toestemming eens proberen een mooie berk uit
te doen en in leven te houden. Al een keer een kleiner plant als proef geprobeerd paar jaar terug, ging heel goed
maar na een halfjaar ineens bladeren eraf en dood.... Dus nu vooraf eens uitgebreid me informeren.

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts