Onderwerp:

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20196

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Ryo schreef :
ik zou zeggen probeer het met je bos beplanting en stuur me even wat fotos want dat is toch wel 1 van mijn favoriete vormen.

Hm.. Niet een bosje, maar een klompje bomen. Het bosje wordt pas volgend jaar ingeplant. Ik heb een berg kleine beurkjes staan welke ik aan het voorbereiden ben op een leven in een bosje :D

De klomp die in de schaal gaat, als hij wat sterker is (nu vooral dun om takken te vormen). Dis was een struik bij een lokaal tuincentrumpje voor rond de 10 euro vorig jaar, gestyled voor een wedstrijdje online. Helaas, ruimschoots niet gewonnen :D

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20232

• Naky
  • Naky's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 8
Mooie collectie potjes die je daar hebt staan LB!
Ik ga binnenkort verhuizen naar huis met tuin en balkon (driewerf hoera!) en zal dan een mooi plekje maken.
Helaas staat nu alles her en der verspreid, tuin ouders, galerij oude huis, tuin schoonmoeder etc. Niet echt een foto waard en daarbij verdraaid lastig om het overzicht te houden.

Hebben jullie trouwens nog tips voor het opzetten van een werkplek buiten?

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20243

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
ziet er toch gewoon leuk uit, ben benieuwd hoe het uit eindelijk gaat worden.
zou wel heel graag een mooie niet al te grote bos beplanting zien in een wat ondiepe schaal denk ik...

hou wel van die vorm (al vind ik bijna alle vormen wel mooi daar niet van :blush: )

achjaa meedoen is toch ook gewoon leuk zijn vast mensen die daar al een gigantische tijd van te voren mee bezig zijn en dan maak je nou eenmaal iets minder kans maar het idee erachter is toch top !

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20244

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
wat ik denk (kan niet spreken uit ervaring aangezien ik ook nog bij me ouders woon en ik een klein stukje schuur en tuin heb) is een mooi hokje altijd gigantisch handig... las laatst geloof hier al dat iemand een klein soort kasje had gemaakt ofzo met een "doorzichtig" dak zodat de bomen mooi uit de regen/wind konden staan etc... lijkt me toch wel ideaal met het niet altijd zo super lekkere weer in nederland (lees: kutweer)

ga denk ik in de nabije toekomst eens een soort van display bank gebeuren maken waar een aantal beschut zouden kunnen staan en een paar gewoon in de elementen en dan gooi ik me schalen daar ook maar gelijk neer.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20250

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 188
hey Ryo, ik denk dat je mijn tuinhuis bedoeld met men doorzichtig dak.. :p

jammer genoeg gaat dit niet blijven staan en wordt het binnen een paar jaar vervangen door een echt tuinhuis :(
anders zal de vrouw wat kwaad zijn :(

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20264

• Naky
  • Naky's Profielfoto
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Ontvangen bedankjes 8
Nou nou Alex, dat klinkt wel als een straf hoor ;)

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20265

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
ik heb zojuist een petitie gestart voor het behoud van jou huisje, tijd om op het forum wat handtekeningen te verzamelen (okee geintje) jammer man ! lijkt me toch wel een goeie oplossing met het nederlandse weer etc.

al mag ik al heel erg blij zijn met mijn stukje gekaapte achtertuin + klein deel van de schuur :whistle:

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20271

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Ontvangen bedankjes 188
ach ja.. dan zorg ik er wel voor dat het uiteindelijke tuinhuin een mooi afdak en een mooi tablet heeft langs de buitenkant waar mijn bomen onder kunnen.. of een doorzichtig afdakje of zoiets.. :p

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20284

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 266
Zo trof ik min boompjes aan nadat ik ze een herfst en winter niet gezien had (tenminste degene die nog leven). En dit is overigens de tuin van mijn vriendin die mag ik misbruiken voor mijn boompjes.
Ben nog in onderhandeling met d'r of ik de schuur als werkplek mag inrichten maar dat word lastig denk ik. heb iig wel geregeld dat ik de ruimtes in de tuin mag gebruiken om bonsai te kweken dus het gedeelte wat niet op de foto staat, staat binnenkort natuurlijk helemaal vol haha. ;)
Er staan er wel al 2 in de grond tussen de rest lastig te zien maar er staat een prunus en een dubbelstam taxodium in de maak.
Kortom voor nu is mijn werkplek haar tuintafel of eettafel.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Inloggen Registreren
Cron Job Starts