Onderwerp:

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20100

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Ik heb al wel eens wat langs zien komen, maar van veel mensen heb ik geen idee waar ze met hun bomen bezig zijn. Dus.. hier wat plaatjes van mijn werkplek, qua bonsai. Zou het leuk vinden om van anderen te zien waar ze hun rommel hebben staan en waar ze aan de bomen knutselen.

.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Naky, Bonsainewbie, MaartenPan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20108

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 266
Mooi toch wel jaloers op zo'n lappie grond en een schuurtje waar je alles bewaard en kan werken aan je bomen.
Ik heb mijn bomen in de volle grond bij mijn vriendin in de tuin staan niet al te veel plek helaas aangezien ik vorig jaar een hut op palen gebouwd heb voor de kids die neemt nogal wat ruimte in. En knutselen aan bomen doe ik aan de eettafel in huis of buiten met mooi weer.
Dus helaas niet echt foto waardig.
Maar ik zou het wel weten met zo'n stekkie als jij hebt. ;)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20112

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
ziet er strak uit, "helaas" woon ik nog bij mijn ouders dus heb een beperkte ruimte gekaapt in onze achtertuin (gelukkig heb ik niet echt veel nog) maar ben zeker aan het nadenken om zelf eens een soort display bank/werkbank achtig iets te maken aangezien me vader bij een houtverwerkings bedrijf werkt en dus toegang heeft tot nogal veel "afval" hout waar prima wat van te bouwen is...

vraag me af of de donkere bruine ovale schaal (links in de foto onder alle donker blauwe schaaltjes) ook te koop is ? ben namelijk nogal met "spoed" opzoek naar een vervangende schaal voor mijn bonsai aangezien ik laatst de schaal heb gesloopt (ja ik baal nog steeds) en hij nu in een ovenschaal staat omdat ik niks anders heb.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20116

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Ryo schreef : vraag me af of de donkere bruine ovale schaal (links in de foto onder alle donker blauwe schaaltjes) ook te koop is ? ben namelijk nogal met "spoed" opzoek naar een vervangende schaal voor mijn bonsai aangezien ik laatst de schaal heb gesloopt (ja ik baal nog steeds) en hij nu in een ovenschaal staat omdat ik niks anders heb.

Hahahahahahaha B)

Die schaal heb ik bij lodder gekocht in de laatste uitverkoop, voor ongeveer 30 euro. Daar komt mijn chameacyparis groepje in te staan als ik het lef heb om daar de wortels eens grondig van aan te pakken. Dit voorjaar was de plant nog te zwak om op schaal te zetten, dus staat de schaal 'in afwachting'. Overigens: Het gros van die schalen heb ik op marktplaats opgekocht, met het idee: Stel ik ga nu van mijn zaailingen een berg leuke plantjes krijgen, dan kan ik ze tenminste ergens in zetten voor de training. Iemand wou voor 50E een partij schalen kwijt, en ik dacht: Die zijn voor mij. het is dus niet zo dat ik al tientallen boompjes in de container heb mogen smijten :D

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20156

• RiaBronkhorst
  • RiaBronkhorst's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 147
Lekker stekkie LB, vooral het kweekbed is zoals Chris al schreef om jaloers op te worden. Maar goed ik heb zelf ook wel een lekker plekje. Namelijk de originele keuken die in ons huis zit. Als keuken is hij wat klein dus we hebben in een slaapkamer een nieuwe keuken gebouwd. Maar omdat ik de oude wel gezellig vond hebben we die gehouden en heb ik een mooie plek om mijn hobby uit te oefenen. Alleen voor grotere bomen is het even tobben maar die heb ik niet veel.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20164

• Ryo
  • Ryo's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 13
hahaha zoiets dacht ik al :blush: njaa wie niet vraagt wie niet wint (of iets in die trend hahaha :P )

heb hopelijk ook een leuk setje schalen op marktplaats gevonden bij mij in de buurt dus hopelijk mag ik die komen oppikken.
en as maandag maar eens even langs een kweker in ens. ben zelf ook 1x bij lodder geweest met het OV (dat was nogal een nachtmerrie) maar die zaak is echt gigantisch en heb echt genoeg moois gezien (en ook duurs :P ) zou er graag nog eens heen gaan.

ik zou zeggen probeer het met je bos beplanting en stuur me even wat fotos want dat is toch wel 1 van mijn favoriete vormen.

succes !

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20174

• jeroen03
  • jeroen03's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 35
door ik net verhuisd ben heb ik m'n plekje nog niet gevonden. als ik buiten met bonsai bezig ben is het aan de tuintafel en binnen is het in de living, jammer want een werkhuisje zou ideaal zijn en supergezellig zo tussen mijn potjes en materiaal. :D

ik heb foto bijgevoegd hoe mijn potjes er vroeger bijstonden in de kelder. niet meteen de meest zichtbare plaats voor die mooie schaaltjes maar het moet zo. ook een foto bijgevoegd waar mijn bomen nu staan. ze staan wat op elkaar gepropt haha maar daar komt mettertijd wel verandering in.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20175

• Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 59
Mijn werkplek: gewoon de eettafel hierro in de huiskamer. Zit toch meestal aan m'n bureau te eten, dus maakt niet uit of m'n verpotbak en de hele reutemeteut erop ligt. B)

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20181

• YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 169
Werkplek is of buiten op de terrastafel, óf binnen op de eettafel (waar mijn ouders overigens nooit blij mee zijn :cheer: )

Mijn gereedschap, mest e.d. heb ik allemaal op mijn kamer in de kast liggen. Mijn potten staan overal en nergens: op mijn bureau, in mijn boekenkast, op bonsai-tafeltjes, op de grond..kortom overal waar ruimte is :whistle:

Daar wil ik nog eens wat latjes voor zagen en wat ruimte in de boekenkast maken, zodat ik ze mooi neer kan zetten.

Werkplek 11 jaren 6 maanden geleden #20184

• AlexW
  • AlexW's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 188
mijn "werkhok" is mijn "tuinhuis".. is eigenlijk een doe-het-zelf mislukking van de vorige eigenaar waar ik vorig jaar een doorzichtig dak opgezet heb.. zo staan mijn bomen in voldoende licht en toch wind- en regen-vrij.;

werken aan de bomen doe ik aan de tuintafel bij goed weer en aan de keukentafel bij slecht weer..

Inloggen Registreren
Cron Job Starts