Ik heb het idee dat die van mij het niet trekt binnen. Ik had hem binnen gezet na omgepot te hebben, maar hij liet gelijk veel blad allen, dus ik heb hem maar weer buiten neer gezet.
Is dit ook een teken van herfst/natuurlijke soort van winterslaap?
Het is een teken van een te grote overgang. Als je een plant van de vochtige koele buitenlucht naar de droge warme lucht in je kamer zet, droogt de plant heel snel uit. Zeker als je niet oplet met de plek waar je hem neerzet.het beste zet je een plant van buiten eerst in een onverwarmde ruimte, zoals een slaapkamer, alvorens hem in de woonkamer oid te halen (Voor zover je hem uberhaupt naar de woonkamer moet halen).
Hoe is het eigenlijk met jullie ligusters van het starters pakket?
Die van mij heb ik vorige maand eindelijk verpot in de indertijd bijgeleverde schaal. Hij is van de winter toen het ging vriezen naar binnen gehaald en staat daar nog. Hij moet gesnoeid maar daar wacht ik mee tot hij weer naar buiten kan.
Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Dat ziet er goed uit! Bij mij staat hij op dit moment op het werk in de vensterbank. Ik ga hem over een maandje naar buiten zetten. Dan zal ik ook wat foto's posten.
Dit draadje gaat over een test waar een boel mensen aan mee hebben gedaan, namelijk of de liguster japonicum {?} geschikt is om binnen te houden, en of deze goed is als startersboom voor de shop op de site. Daarom staat de plant bij veel mensen binnen, omdat dat min of meer de vraag van Oscar was.
Overigens is dit niet de plant die jij overal als haagplant kan krijgen. Deze soort heeft een fijnere groei, en dunnere bladeren.
Die van mij staat ook nog binnen, doet het vrij goed.
Ik was eigenwijs genoeg om hem niet in volle grond te zetten om te verdikken. Dus gewoon een iel stammetje, met nu behoorlijk wat loof.
Zal ook weer es een foto maken en posten.
Knoep ik heb hem vorige winter lang buiten gelaten maar daar knapte hij niet echt van op. Dus dit jaar heb ik hem voor de vorst binnen gehaald en staat hij in de keuken.
Ben benieuwd naar jullie foto's