OK, dan hier wat fototjes. Ik vrees dat mijn stek eigenlijk nog te klein was om iets mee te beginnen. Maar in het kader van testen toch begonnen.
(Tip: Oscar: Zijtakken wellicht toppen, en de stekken nog net iets langer laten doorgroeien voor verzenden. Ik zou normaal gesproken met deze boom erg ontevreden zijn, als ik een starterspakket zou bestellen)
Het hele pakket an sich is prima in orde. Ik ben nog niet overtuigd dat de potten niet passen.
Bij inspectie van de boom bleek de stek geplaagd door een ziekte. In de boom zaten wat aangevreten bladeren. Ik heb het geheel met insectengif behandeld (Gietwater) en 2 kevers lagen de volgende dag dood in de vensterbank. De bladeren zijn voor mijn gevoel niet super gezond; zieklijk gemarmerd. Kan iemand mij vertellen of dit de normale bladkleur van deze soort is?
Vervolgens de takken weg gehaald die elkaar duidelijk in de weg zaten, en de top wat schuin afgezaagd, zodat het een wat minder botte knip was. De overgebleven toptak omhoog gebonden in de hoom dat die wat stevigheid krijgt.
Ik had graag alle takken ingekort, maar bij gebrek aan bladeren een lange spriet laten zitten. Onder aan de stam een heel dun takje laten zitten, en iets omhoog gezet, in de hoop dat deze onderaan de stam wat volume kan creeeren.
Ik heb de plant niet verplant, omdat deze bij transport al een klap heeft gekregen, en ik graag wilk dat de plant zo snel mogelijk wat nieuw blad krijgt.