In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76290

• Stephan1991
  • Stephan1991's Profielfoto
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Ontvangen bedankjes 32
Ik denk dat niet iedereen al zo ver is om van iedere boom een topboom te maken. Als hobbyist wil je vaak ook gewoon 'prutsen' en leren. Als je dan voor een paar tientjes een soort van oefenboompje kan bestellen van een soort die je graag wil hebben dan snap ik dat wel. I.p.v. naar een kwekerij gaan (waarvoor je al een paar tientjes aan benzine kwijt bent) om daar vervolgens nog eens €100 neer te leggen voor redelijk materiaal voor een soort waar je nog geen ervaring mee hebt.

Misschien pakt het positief uit en wordt het een hele mooie.
Misschien wordt het niks en doe je hem weg na 2 jaar en ga je alsnog naar de kwekerij om een fatsoenlijke boom te kopen. Maar dan wel met ervaring om het tot een goed einde te brengen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: SchoenmakersChristian

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76291

• SchoenmakersChristian
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 36

Stephan1991 schreef : Ik denk dat niet iedereen al zo ver is om van iedere boom een topboom te maken. Als hobbyist wil je vaak ook gewoon 'prutsen' en leren. Als je dan voor een paar tientjes een soort van oefenboompje kan bestellen van een soort die je graag wil hebben dan snap ik dat wel. I.p.v. naar een kwekerij gaan (waarvoor je al een paar tientjes aan benzine kwijt bent) om daar vervolgens nog eens €100 neer te leggen voor redelijk materiaal voor een soort waar je nog geen ervaring mee hebt.

Misschien pakt het positief uit en wordt het een hele mooie.
Misschien wordt het niks en doe je hem weg na 2 jaar en ga je alsnog naar de kwekerij om een fatsoenlijke boom te kopen. Maar dan wel met ervaring om het tot een goed einde te brengen.

Dat dus :cheer:

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76292

• Sjors Boomschors
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 46
Op het forum is het doel van een ieder gelijk, er in gestelde tijd een mooie boom van maken.

Het is de onderliggende instelling die verschilt. Zo neemt de één de volledige verantwoording voor het geen waar hij of zij aan begint, en wuift de ander deze op voorhand van zich af.

Het uiteindelijke resultaat is een samenkomen van ervaring, kennis en toewijding. Natuurlijk zal de kwaliteit van het eind resultaat verschillen en mag een ieder er zijn eigen maatstaf tegen houden. Al ligt de lat hoog.

Er wordt in termen van; het maakt niet uit, probeer maar wat, en het kost niet veel gepraat. Dit stoort mogelijk andere, die met volle toewijding van elke boom ( ongeacht de kosten ) een succes trachten te maken. Daarin falen is geen schande, deze draag je als beoefenaar van de hobby, zolang de boom met waarde wordt behandeld. We hebben het hier over een levende boom.

De onderliggende instelling en gemaakte keuze mogen uiteraard verschillen, deze behoeven niet verklaard of verdedigd te worden. Zie de 3 pagina’s aan discussie.

Zodra uw boom binnen is gewoon een nieuw topic starten, met dit is mijn boom, hier ga ik een succes van maken, stel uw vragen en sta open voor advies. Uiteraard zijn we alle benieuwd naar de voortgang.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stephan1991

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76298

• Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 1172
Ik weet er bij gingko staan die niet veel meer kosten dan die paar 10tjes. En wat je dan nog als voordeel hebt is dat je eens echt naar bonsai kunt kijken. Naar zijn collectie.

Dus veel verspilling van benzine is er niet, je kunt er gewoon een daguitstap van maken.

Nog een voordeel is dat je na je 2 jaar gewoon verder kunt met de boom dat je hebt. Je hebt geen 2 jaar verloren met bezig zijn aan een boom dat je toch niet verder mee doet.

Nog een voordeel is dat je raad kunt vragen aan mensen met ervaring over hoe en wat.
Ik noem nu wel gingko, maar elders zul je ze ook wel vinden.

Maar het is nu wat het is.
Ik ben benieuwd naar wat je zult krijgen.

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76306

• SchoenmakersChristian
  • Onderwerp Auteur
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 36
Morgen komt hij binnen. Ik houd jullie op de hoogte :woohoo:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dennisfranx

Metasequoia 6 jaren 2 maanden geleden #76308

• Fonz
  • Fonz's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 57

wes schreef : Volgens mij is er in een van de laatste tijdschriften van BF (verplicht kost) een heel stuk aan toegewijd, vanaf zaaien tot bonsai onderhoud.

Gr wes

Weet je toevallig welk nummer? Kan ik het back-orderen...

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts