Ok, dan ga ik ermee wachten tot einde van de winter om ze allemaal te verpotten. Geeft me ook wel iets meer tijd om het nodige opzoek werk te doen ivm grond en bemesting en de nodige tools en hoeveel ik van alles nodig heb. Ik heb ze momenteel weer verplaats en ze toch een beetje een afdakje gegeven. Hier krijgen ze nu ook wel meer zon (zowat hele dag). Eventueel kan ik dit in de winter ook wel afdekken met een plaat isomo of dergelijke?
Ik zag gisteren in Ikea dit bankje (is wel een badkamermeubel, maar kom) dat ik een van de dagen wel eens ga halen. Is misschien iets steviger dan de fruitbakjes waar ze nu op staan.
Het is een rijhuis in de stad met een inpandige garage. Die is uiteraard niet verwarmd en blijft wel redelijk koud in de winter, maar niet zoals een tuinhuis of losstaande garage. Persoonlijk geen idee hoe warm of koud juist. Moest ik schatten zou ik zeggen rond de 10° graden. Zal er eens een thermometer hangen, maar ik denk dat het te warm gaat zijn.
De acer zijn blaadjes zijn trouwens al mooi aan het verkleuren. Al worden ze terug groen? Iemand een idee welke soort Palmatus dit kan zijn? Heb al gezocht maar lijkt niet meteen iets te vinden.
@El Zuco, zeker doen. Zal hier zeker ook nog foto's posten als ze de winter halen!