Boompje gekocht in een tuincentrum volgens mij een Esdoorn. Ik ben het bijbehorende kaartje kwijt. Nu beginnen de bladeren aan de punten te verkleuren. Waardoor komt dit en wat zou ik eraan kunnen doen. Ben een beginner. Graag wat hulp.
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik denk de wind, esdoorns zijn gevoelig voor de wind vooral als het ook nog warm en droog is.
Beetje beschut zetten, en een esdoorn mag best een beetje zon hebben hoor.
Alleen niet op het meest hete moment van de dag.
Ik denk de wind, esdoorns zijn gevoelig voor de wind vooral als het ook nog warm en droog is.
Beetje beschut zetten, en een esdoorn mag best een beetje zon hebben hoor.
Alleen niet op het meest hete moment van de dag.
Dat was het volgende waar ik ook aan dacht.
Bij mij staan de Esdoorns eigenlijk bijna de hele dag in de zon, maar krijgen wel verschillende keren per dag afkoeling door water te geven.
Als je het blad dat aan de randen opgedroogd is lelijk vind kan je het afknippen. Dat kan geen kwaad. er zullen toch nieuwe uitlopers komen.
De boom staat te nat en in een verkeerd grondmengsel.
Daar doe je nu in het groeiseizoen weinig aan.
Tenzij je hem in een ruime overpot zet zonder aan de kluit te rommelen.
Daarbij heeft de boom last van zonnebrand.
Ik heb in de shop inmiddels bonsai aarde Loof besteld. Ik begrijp dat ik hem dus wel in een grotere pot kan overzetten met wat extra van deze aarde. Ik zal dit in het weekend eens gaan doen. Bedankt voor alle reacties
Verdorring (is dit wel een echt woord...? ) van bladeren komt meestal door gebrek aan water of een schimmel.
Om dit te voorkomen spuit ik elke maand preventief tegen schimmel. Ook tegen beestjes, trouwens...