Tsja.. De grote broer die ik heb, staat als sinds eeuwig in potgrond, en heeft daar absoluut geen problemen mee. Het is een vetplant, dus moet je deze planten alleen wateren als het warm en zonnig is, en eigenlijk ook dan nog niet al te vaak. Het medium waarin ze staan is dan niet zo belanrgijk meer. Je kan wel zand gebruiken, maar dan is het nut van akadama verdwenen. De combi is vreemd.
Sinds kort heb ik wat potgrond weten te bemachtigen en ik vraag me nu af of ik de boom nu in puur potgrond kan zetten? Volgens mijn onderzoek op internet moet ik, als ik de boom wil verpotten, de grond eerst uit laten drogen. Vervolgens haal ik de boom uit de pot en schud ik de aarde voorzichtig van de wortels af. Daarna de pot schoonmaken en een laagje nieuwe grond erin. Dan de boom erbij en de pot vullen met aarde. Vervolgens de grond een beetje aanduwen en tot slot de grond goed doorspoelen met water.
Is dit een goede manier? Ik wil het graag zeker weten, want ik zou het erg vervelend vinden als hij dood gaat. Kan ik bovendien ik een stukje mos van de oude grond overzetten in de nieuwe pot? Ook heb ik wat korrels ter bemesting. Kan dat meteen door de grond gemixt worden?