Lastige discussie dit.
Elke kweker heeft af en toe problemen met ongedierte. Ik ben recentelijk in bonsai centrum monsterland geweest, en daar hadden ze op dat moment een bladluizenplaag; Een complete tafel met geïnfecteerde planten. Een werknemer was daar planten aan het inpakken, welke stuk voor stuk gespoten werden voor ze in de doos verdwenen. Dit doet niets af aan de kwaliteit van een kwekerij; Je kan ze opeens in de planten hebben zitten.
Hoe je met klachten omgaat is vervolgens wel belangrijk. We kunnen hier op het forum niet beoordelen hoe dit gegaan is. Lady geeft in de post over de hulst problemen eerder aan dat het haar eerste boompje is, en tot nu toe alle planten binnen enkele weken doorgingen. Om heel eerlijk te zijn, geeft dat weinig vertrouwen voor de toekomst van dit boompje. Maar in dezelfde draad zie ik nergens staan dat je het over 'schadevergoeding' hebt gehad, en geef je aan dat de kweker je behulpzaam is geweest met wat te doen als bestrijding. Zou het kunnen datje gewoon pech hebt gehad? Zeker gezien andere positieve ervaringen?