Onderwerp:

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45926

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Eigenlijk lijkt het me best simpel: als je smaak goed genoeg is ontwikkeld om de schoonheid te herkennen in de bomen van een ander, dan moet je dat ook kunnen herkennen in de restyling die de expert, in dit geval Jeker, op jouw eigen boom uitvoert. Als je dat niet herkent, vind je het kennelijk niet zo'n geslaagde styling ;)

Wat ik hier wel aan toe wil voegen, is dat de echte experts (zoals Hotsumi Terakawa) jaren vooruit kijken. Als hij restylet, gaat hij voorbij aan de meest voor de hand liggende styling en kiest er eentje die pas over een paar jaar tot wasdom komt.

Ik was een tijd geleden bij hem met een moeilijke boom. Toen vroeg ik hem: 'Wat zou je doen als je hier een demo op moest geven?' Nadat hij mijn vraag beantwoord had, vroeg ik: 'En wat zou je doen als het jouw boom was?' En toen gaf hij een ander antwoord. Bij een demo gaat hij voor het snelle resultaat, en in het andere geval voor de betere oplossing.

Deze styling van Jeker lijkt me gericht op resultaat nu....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 8 maanden geleden #48019

• stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 64
ik heb mijn jeneverbes even (grof) hervormd.
de opzie van jeker was niet verwezenlijk baar de tak die hij aangaf als toptak was een zijtak van een die uit het huidige top deel ontsproot en dus in het deel lag waar hij vond dat ik dood hout moest maken.
en verder heb ik zijn voorstel dus aangepast aan het mogelijke.
in praktijk heb ik enkel de takken hervormd en de vallende "ankertak" verwijderd , aan de jins is nog niets gebeurt maar dit volgt later nog.

Laast bewerkt: Post by stevens.

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 8 maanden geleden #48020

• stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 64
bij deze 1 foto

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: MartijnBosgraaf

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts