Onderwerp:

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45803

• stevens
  • stevens's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 64
Met enige trots wil ik even delen dat mijn juniperus in bonsai focus is beoordeeld Door François jekker.
Hij heeft een heel andere visie over wat de boom op termijn moet worden en ik hoop dit te kunnen verwezenlijken.
Deze boom stond bij mijn werk in de tuin van het klooster en de hoofdzuster deelde mij jaren geleden mee dat de tuin heraanleg nodig had en ik vroeg of ik die juniperus dan mocht uitgraven.
En gelukkig stemde ze hierin toe ik heb hem reeds enkele jaren en heb zelfs nog een macot uit deze boom gehaald waar ik een soort van cascade ben van aan het vormen.
De zuster deelde mij mee dat hij minstens 60 jaar moest zijn want zo lang was zij reeds in het klooster en de boom stond er toen al.
Dus ik heb een reuze aanschaf gedaan naar mijn mening (aangezien hij gratis was) .
Bij deze de foto van het artikel en de tekening door jeker.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45804

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718

stevens schreef : Met enige trots wil ik even delen dat mijn juniperus in bonsai focus is beoordeeld Door François jekker.
Hij heeft een heel andere visie over wat de boom op termijn moet worden en ik hoop dit te kunnen verwezenlijken.
Deze boom stond bij mijn werk in de tuin van het klooster en de hoofdzuster deelde mij jaren geleden mee dat de tuin heraanleg nodig had en ik vroeg of ik die juniperus dan mocht uitgraven.
En gelukkig stemde ze hierin toe ik heb hem reeds enkele jaren en heb zelfs nog een macot uit deze boom gehaald waar ik een soort van cascade ben van aan het vormen.
De zuster deelde mij mee dat hij minstens 60 jaar moest zijn want zo lang was zij reeds in het klooster en de boom stond er toen al.
Dus ik heb een reuze aanschaf gedaan naar mijn mening (aangezien hij gratis was) .

te gek man gefeliciteerd! B)

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45810

• DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 504
Knap hoor!
Heel mooi toekomst beeld ook, heb je een foto van hoe de boom nu bij jou op de plank staat?

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45811

• marcellucas
  • marcellucas's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 718
Urban yamadori ;)

jeneverbessen waren halverwege de 20e eeuw erg in de mode dus in oude wijken kun je mooie exemplaren vinden in tuinen en perken. Als je daar de hand op weet te leggen. ...

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45812

• DavidRoussel
  • DavidRoussel's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 504

marcellucas schreef : Urban yamadori ;)

jeneverbessen waren halverwege de 20e eeuw erg in de mode dus in oude wijken kun je mooie exemplaren vinden in tuinen en perken. Als je daar de hand op weet te leggen. ...

Is één van mijn dagelijkse bezigheden onderweg B)
Tot ergernis van wie mee is in de auto :unsure:
Vermoed dat iedere gebeten bonsai fanaat met hetzelfde probleem zit :P

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45816

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

DavidRoussel schreef : Vermoed dat iedere gebeten bonsai fanaat met hetzelfde probleem zit :P

Niet meer. Vandaag zelfs niet naar de "open veld dag" van een kweker/lid van een van mijn verenigingen gegaan omdat ik op dit moment de tuin 'vol' heb gebombardeerd. Normaal hou ik niet van dichte grenzen maar het is genoeg.

Wel tof dat je boom in de BF staat, en ik hoop dat je ons op de hoogte gaat houden hoe je de visie gaat vertalen naar werkelijkheid!

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45818

• MaartenPan
  • MaartenPan's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 88

stevens schreef : Met enige trots wil ik even delen dat mijn juniperus in bonsai focus is beoordeeld Door François jekker.

Supervet man, gefeliciteerd!

Jelle, dan moet je je tuin ook niet bombarderen he ;)

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45828

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
Cool zeg.
Mooi toekomstbeeld ook.
Ben benieuwd.

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45839

• dennisfranx
  • dennisfranx's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 940
Gefeliciteerd met deze prestatie !
ik kan wel de plaatjes kijken maar als ik inzoom kan ik het stuk jammergenoeg niet lezen

APETROTS want mijn juniperus staat in bonsai focus 8 jaren 9 maanden geleden #45849

• MoniqueVeltrop
  • MoniqueVeltrop's Profielfoto
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Ontvangen bedankjes 40
Mooie prestatie, gefeliciteerd !

• Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts