Hallo,
Op een ander forum ook gerelateerd aan bonsai kwam het afgelopen jaar ook iemand met een vraag m.b.t. het gebruik van kattebakkorrels.
Verschillende meningen over het onderwerp natuurlijk en welke het precies waren is me eigenlijk een beetje ontgaan, maar ik weet me nog wel te herinneren dat een merk k.bakkorrel werd genoemd n.l. "Foetsie-Bah"".
Bleek dus dat het hier te lande wel gebruikt wordt als grondmedium voor bonsai.
Er waren forumleden die toch ook wel een keer de proef op de som wilden nemen met de k.bakkorrels. Is later echter nooit meer een bericht over verschenen!
Of het dus succesvol is gebleken is mij niet bekend.
Zelf heb ik het nooit gebruikt voor dit doel want ik ben er niet zeker van of er geen chemische stoffen in de korrels verwerkt zijn.
Maar ik heb het artikel in de link gelezen en de schrijver ervan is dus duidelijk wel overstag gegaan sinds een aantal jaren en er enthousiast over.
Dus dan neem ik aan dat het geen schade toebrengt aan de bomen.
Maar wat experimenteren kan natuurlijk geen kwaad en je bent geinteresseerd in die materie dus proberen zou ik zeggen.
Het lijkt me echter niet echt interessant voor iemand die maar enkele boompjes heeft, maar is de collectie echt uitgebreid dan kan het op financiel gebied een optie zijn om i.p.v. de bekende grondmengsels de korrels te gebruiken.
Kan je dus niet verder op weg helpen v.w.b. verhoudingen etc. maar wilde dit toch even op het forum plaatsen.
Misschien dat er toch nog reacties van "gebruikers" komen.
Laat i.i.g. eens weten wat je bevindingen zijn met die korrels mocht je deze gaan gebruiken.