Bij deze de beloofde foto's van de azalea (kurume? satsuki? moet ik nog eens navragen aan Bauwens. Nogmaals, zijn geen bomen van over de 300 euro, die zagen er betrekkelijk beter uit. Deze had wat werk - gelukkig! - dus daar kan ik me lekker op storten.
Bij aankoop:
De grond is behoorlijk slordig en mossig/grassig ed Verder zaten de uitgebloeide bloemen nog erin en liep de azalea soms met 4 diefjes per plek uit. Verder links en rechts gele bladeren.
Grond toplaag verwijderd en warempel - ook aan de achterzijde - interessante nebari. Heb niet verpot aangezien ik dit risico nu niet wil nemen. Of jan/febr 2014 of direct na bloei 2014.
Bloemknoppen verwijderd, gele bladeren weg, daar waar meer dan twee dieven uitliepen heb ik de sterksten verwijderd tot max 2.Grond aangevuld met kanuma. Ziet er mi niet uit, denk dat ik de toplaag met dennenschors (fijn) doe, ziet er beter uit maar had nu niets voorhanden.
Met aansteker
Iom Lodder en Knoep wacht ik dus met verpotten. Snoeien doe ik wellicht wanneer de nieuwe knoppen volgend jaar komen. Deze neem ik weg incl de dieven van dat jaar, misschien zelfs de dieven die ik nu laat staan. Ik offer dus ahw de bloemen op ten behoeve van backbudding om een voller bladerdek te krijgen.