Onderwerp:

noelanders trophy 11 jaren 10 maanden geleden #15607

• DWA
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Inderdaad Jeffrey,dat zijn mijn boompjes.
Ik ben het er niet met eens dat je lid moet zijn van BAB om er een boom te zetten.
Knip ze
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15617

• knoep
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 348
mss niet dwa maar ik heb de indruk dat je toch al een goed naam moet hebben in de bonsai wereld of een lange arm om erbij te raken.

trouwens ik was verschoten van wat je klaar gespeeld had met een plant uit een tuincenter op 5jaar tijd. wist niet wat te verwachten maar was aangenaam verast
Laast bewerkt: Post by knoep.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15625

• YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 169
Persoonlijk denk ik niet dat je meer kans maakt als BAB lid om op de tentoonstelling te staan. Natuurlijk is de selectie altijd deels subjectief door eigen smaak en keuze, maar er wordt naar mijn mening niet gekeken of je bekend bent, BAB lid bent e.d.

Over het geval van bomen die niet tentoonstelling-waardig waren; ik heb nog heel eventjes samen met iemand met Marc gepraat. We hadden het er met hem over dat we vonden dat de kwaliteit weer net iets hoger was dan het jaar daarvoor, maar dat er ook wel wat bomen bij stonden die we niet echt waardig vonden om er te staan. Hij had dezelfde mening, maar hij vertelde erbij dat de selectie plaatsvindt via foto's. Daarom kunnen de bomen in het echt soms tegenvallen door bv. weinig diepte of andere punten die niet bij de foto's aan het licht zijn gekomen.

Ik heb sommige leden nog gezien en gesproken. Ik vond het weer een geslaagde dag en kijk al uit naar volgend jaar! :)

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15627

• dea
  • dea's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 901
Hey Jerry Norbury !!!!
van de beruchte "Norbury Bench" !!!!

aardige gast ook.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15636

• Jeffrey van de pol
  • Jeffrey van de pol's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58
Begrijp me niet verkeerd was zeker een mooie show en zeker is de kwaliteit van veel bomen weer hoger als vorig jaar. Maar ik neem aan dat BAB leden geen foto's inzenden, en de boom die ik bedoel zie je op de foto al dat deze zeker nog vijf jaar moet groeien net als de boom die ze vorig jaar had staan.

Maar goed het is de en blijft de mooiste show van Europa.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15640

• Jeffrey van de pol
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58
Mischien heb ik wel ongelijk zoals Mario Stemberger het uitlegt.

Laast bewerkt: Post by Jeffrey van de pol.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15649

• DWA
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik ben ook BAB lid en kan je vertellen dat ook BAB leden een foto moeten opsturen zoals iedereen en persoonlijk heb ik meegemaakt dat mijn boom geweigerd was en als je dan op de trophy kwam dan vond ik ook dat er slechtere stonden dan de mijne maar ik had zoiets van dan dit jaar maar niet,ik heb al op 10 verschillende trophys een boom staan gehad dus voor mij speeld de drang om er een boom te zetten al veel minder mee.
De bomen die er dit jaar hebben gestaan heb ik op zo korte tijd klaar gekregen door veel heel veel te mesten en de juiste technieken toe te passen op het juiste moment.
knip ze.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback, kittyvlekkie
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15651

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
DWA: Dank je voor je balancerende woorden. Ik kreeg even het gevoel dat mensen anderen het niet gunden. Het is allemaal behoorlijk subjectief, zo'n beoordeling. Zeker van een foto. En wat de een belangrijk vind, is voor de ander niet belangrijk. Smaken verschillen.
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15653

• Jeffrey van de pol
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 58

leatherback schreef : DWA: Dank je voor je balancerende woorden. Ik kreeg even het gevoel dat mensen anderen het niet gunden. Het is allemaal behoorlijk subjectief, zo'n beoordeling. Zeker van een foto. En wat de een belangrijk vind, is voor de ander niet belangrijk. Smaken verschillen.

Ik weet niet hoe jij het leest Jelle maar dat is niet wat ik bedoel ik gun iedereen het beste maar heb je de bomen in het echt gezien!
Discussie gesloten.

noelanders trophy 11 jaren 9 maanden geleden #15665

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Ja, ik heb de bomen in het echt gezien. Maar discussies over waarom de ene boom wel mag als je eigen boom afgewezen is, ko t al snel in de richting van een verhulde mening uiten. En iedereen van vriendjespolitiek betichten.. Lastig. Als je uit zeg 500 inzendingen 200 bomen moet kiezen, dan weet je bij bepaalde personen zeker dat het wel geod komt, denk bv aan vd meer, terwijl een compleet onbekende in geval van twijfel sneller afvalt. Zou ik niet aan lidmaatschsp va een verenigng willen hangen, maar aan ormale keuzeprocessen. Gebeurt overal.
Discussie gesloten.
Inloggen Registreren