ten eerste was mijn vraag dus bedoeld om te marcotteren,omdat ik er een bonsai probeersel van wilde maken,ongeacht of dat wel of niet zou lukken/mogen/kunnen ,dus vind ik dat op een bonsai forum niet echt misplaatst...als een papaver,omdat ie klein staat en niet de normale grootte heeft wel op een bonsaiforum zou mogen/kunnen thuishoren,dan snap ik al helemaal niet waarom mijn vraag dat niet zou doen..
het feit dat je "bonsai" papaver echt wel dezelfde soort is,daar valt nie aan te tornen,dat geloof en zie ik zo ook wel.ik heb zo wel veel meer "bonsaivarianten" staan in de tuin die maar een fractie zijn van de originele planten/bloemen wegens standplaats,voedselvoorradigheid etc.etc.
bovendien heb ik eerder al aangegeven dat ik momenteel vooral bezig ben met verzamelen en leren,ik hoop gaandeweg voldoende ervaring op te doen om dus in de loop der tijd steeds beter te worden en zoals ik in eerdere andere berichten al heb aangegeven zullen er te zijner tijd een flink deel van tussen gaan,maar daar heb ik dan ondertussen op geoefend en van geleerd(hoop ik) op die manier zal ik ook een paar "favoriete" of goede zo u wilt boomkes overhouden waar ik me dan wel volledig op kan/wil focussen, ik snap het niet serieus zijn in verband met bonsai daar dan weer niet van,maar goed,men is niet verplicht mij serieus te nemen...
en het feit dat de choisya niet geschikt is,daar blijf je mee schermen,maar nog steeds geen duidelijke reden...
ik sta overal voor open,maar als een iemand niet anders dan dat kan verkondigen blijf ik onserieus en eigenwijs denken : mischien lukt het wel??
als je nu een reden zou geven in de trant van,die bladeren gaan helemaal nooit verkleinen,..een choisya overleeft het niet in pot.....ze lopen niet uit...je kunt de takken niet vormen etc etc...een beetje gefundeerde reden waarom het niet zou lukken,uit eigen ervaring,of gelezen of gehoord,maakt mij niet uit,dan heb ik daar zeer zeker oren naar,2 zelfs!
maar nu heb ik gewoon het gevoel dat er mij word verteld dat iets niet kan omdat het niet kan!
en beginner of niet,amateur of niet,nog bonsaigroen achter de oren of niet....ik wil dan wel graag weten waarom...
zo eigenwijs ben ik dan weer wel...