Goedemiddag,
Ik ben nieuw op dit forum en heb voor een nieuwe hobby gekozen, jawel, bonsais maken!
Op het moment probeer ik veel te lezen om kennis op te doen, dmv lezen en video's te bekijken.
Van de week heb ik een Cipres Goldcrest Wilma gekregen, die ik wil gebruiken als mijn eerste bonsai! Echter, voordat ik begin zou ik van de meer ervaren personen graag advies krijgen betreft deze plant. Wellicht heeft er iemand een ontwerp optie of een goed idee voor... Het kan ook zomaar zo zijn dat deze plant nog niet klaar is voor het "bonsaileven" en dat ik hem eerst nog een paar jaartjes in een grotere pot moet zetten... Mijn kennis hierover is nog veel te klein, vandaar een advies aanvraag.
Ik heb wat foto's toegevoegd aan dit bericht van de cipres. De hoogte is 74 cm en de stam is onderin nog geen 2 cm breed.. Stel dat de stam dikker moet worden, is het dan beter om hem zoals hij nu is te laten groeien of kan ik hem beter van tevoren snoeien?
Ik wacht uw reactie met smart af, zodat mijn nieuwe hobby echt van start kan!
Met vriendelijke groet,
Joost
Ps. Morgen krijg ik een aantal volgroeide buxussen. Deze staan nu gegroepeerd dus de aantallen weet ik nog niet. Hierover volgt binnenkort meer!