hallo mede bonsai lovers
foto's plaatsen lukt dus blijkbaar niet omdat ze te groot zijn
maar dat weerhoud me natuurlijk niet om het een en het ander te delen op dit forum.
de foto's zullen dus nieuwe moeten worden die ik komend voorjaar dan maar ga nemen.
mijn profiel : ik ben al verscheidene jaren bezig met bonsai zo een 14 tal jaar maar op meer amateuristische hoogte mijn inziens.
in de loop van de jaren heb ik dus wel wat leergeld moeten betalen , eenmaal heb ik een cursusrreks beginnen met bonsai gevolgd maar nooit niet in clubverband of zo (het is er eigenlijk nooit van gekomen) wel heb ik veel kennis vergaard uit mijn jarenlang abonnement op eerst bonsai europe die later bonsai focus werd .
dus ik ben zowat een beetje autodidact mijn bonsai kennis.
over deze vele jaren heb ik ook wel vele (mijn inziens) mooie bomen verzameld waar ik veel voldoening uit haal.
zo heb ik een grote juniperus met een mooie stam die ik op mijn werkplek heb mogen uitgraven in het verloop van 5 jaar veel kunnen veranderen naar een voor mij nu zeer bevredigend resultaat , deze boom was origineel een boom die eigenlijk een stam was met een T vorm een deel van de stam heb ik gemacoteerd en vorm ik momenteel tot een bonsai stijl cascade is het niet echt maar daar heeft hij wel wat van weg het andere deel heb ik vervolgens meer naar boven gebogen tot hij tot mijn tevredenheid kon gevormd worden.
en dit vind ik dus net zo mooi als je van een voor jouw veelbelovende struik een bonsai kan vormen , ik moet natuurlijk toegeven dat ik de eerste bomen die ik had ook gekocht heb maar zelf vormen is voor mij het summum