Hoi Jacques,
Je hoeft geen sorry te zeggen, ik waardeer je eerlijk commentaar en zie dat het positief bedoeld is.
Ik snap wat je zegt, en was er zelf ook al achter dat deze boompjes in die kleine potten nooit echt bonsai zullen worden.
Ik heb daarom met het oog op de toekomst al een aantal boompjes in mijn tuintje gepland, maar et begint langzaam een beetje vol te raken.
Heb in de volle grond o.a. een aantal beukjes, azalea's, Acers en een sierkers staan om eerst een mooie dikke stam te kunnen gaan vormen.
Maar gelukkig heb ik bij een vriend van me een stukje land waar ik wat boompjes mag planten om groter te laten groeien hiervoor heb ik ook al een aantal plantjes staan, Magnolia, Callicarpa, Wisteria, aantal berkjes en acers.
Dus ik ben al bezig met de toekomst, dus opgeven ga ik voorlopig nog niet doen!
Maar de boompjes van de foto's houd ik voorlopig nog in pot. Moet beetje kunnen oefenen met snoeien in vorm en in leven houden.
Voor de binnen bonsai, serre heb ik helaas niet. Maar heb een ficus benjamina bonsje, ficus ginseng en een theezans. Deze probeer ik verder alleen een beetje te vormen en in leven te houden. En dat gaat tot nu toe nog goed. Haha
Ik ben zo vrij geweest om even op je site te kijken en ik denk dat je alle recht van spreken hebt om commentaar te geven. Dus nogmaals geen excuses en je commentaar is welkom!
Ik heb deze grote zeklova uitgegraven, zou ik hier iets mee kunnen als startmateriaal met dikkere stam?
Gr, Paul