Ik ben met bonsai in aanraking gekomen min of meer door een verhuizing. De flat waar ik nu in woon heeft een mooi formaat balkon. Kan je gerust lekker op zitten. Het is een nogal grote lap beton, dus wilde ik dat wat opfleuren. Nu wilde ik niet de geijkte balkonbakken met geraniums hebben, ik wilde wat anders. Dus ben ik het park en de duinen in gelopen en heb een aantal jaarlingen uit de grond getrokken (zonder toestemming... FOEI!) en thuis in potjes gestoken.
Dat was allemaal leuk en aardig, maar toen diende zich een probleem aan: hoe hou je die dingen in vredesnaam in leven? Ben maar eens voor de computer gaan zitten, en kwam al gauw hier op het forum uit. Veel informatie, vriendelijke mensen, daar word ik blij van!
Nu ben ik een aantal jaren verder en sommige van die eerste jaarlingen zijn nog steeds in leven. Ook zijn er een aantal bomen bijgekomen, maar geen enkele die echt het predikaat bonsai mag hebben en/of prijzen zal winnen. Voor mij maakt dat echter niet uit: het zijn mijn boompjes en ik heb er lol aan ze te zien groeien en bloeien.
Oh en Matje: volgende keer pot, schep enz. meebrengen?