leatherback schreef :
RemcoMeijer schreef : Sinds ik dit topic gelezen heb krijgen mijn boompjes hun wekelijkse dompelbadje voortaan in de vijver..
Als je een gezonde vijver hebt, is die heel voedselarm; Alle voedingsstoffen zitten dan nl in de waterplanten. (Alleen bij KOI vijvers is het iets anders, maar ook die zijn voedsel arm. Anders krijg je groene drab)
ik kan mij hier volledig bij aansluiten want ik denk ook niet dat dit veel extra geeft qua bemesting van de boom.
Want wat ik hier doe is voornamelijk bewateren/bemesten met aquariumwater waarin de filterwatten zijn in uitgespoeld dit geeft dus extra meststoffen die in deze watten zitten via deze weg krijgen we dus een volledig biologische cirkel van het verbruiken van afvalstoffen geproduceerd Door mijn vissen en verbruikt Door mijn bonsai.
Maar voor wie op een vergelijkbare manier kan werken een echte aanrader , misschien is als jij het filterwater van de vijver kan gebruiken waarin je het filteren van een KOI vijver hebt gespoeld wel bruikbaar zoals mijn techniek (misschien filtermatten uit een koi vijver uitspoelen en dit water dan gebruiken ???)