Onderwerp:

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52242

• Simonvveghel
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 1
bij welke prijs moet ik denken bij dat lariksbos ? uit nieuwsgierigheid? er stond namelijk heletijd bieden was benieuwd wat hij er eigenlijk voor wilde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52243

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541
Je kan er ook voor kiezen geen draad te gebruiken om je juiste hoek naar de stam te krijgen, en hier een spandraad voor te gebruiken. Zo lkan je de takken zelf met lichter draad bedraden, wat minder stress voor de boom oplevert. En je kan de takbedrading nog een keer vervangen zonder de hoek met de stam te belasten. Uiteindelijk gaat het om wat werkt voor jou.

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52244

• Jellevanlooy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 269

leatherback schreef : Je kan er ook voor kiezen geen draad te gebruiken om je juiste hoek naar de stam te krijgen, en hier een spandraad voor te gebruiken. Zo lkan je de takken zelf met lichter draad bedraden, wat minder stress voor de boom oplevert. En je kan de takbedrading nog een keer vervangen zonder de hoek met de stam te belasten. Uiteindelijk gaat het om wat werkt voor jou.

En met een pisboog te eindigen.... Dit vind ik geen goed idee. Je kan met een spandraad nooit een tak
buigen aan de takaanzet. Het is juist de bedoeling om daar de tak de juist richting te geven.

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52247

• leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 2541

Jellevanlooy schreef : En met een pisboog te eindigen.... Dit vind ik geen goed idee. Je kan met een spandraad nooit een tak
buigen aan de takaanzet. Het is juist de bedoeling om daar de tak de juist richting te geven.

Dat is een kwestie van je spandraad op de juiste plek inzetten.

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52248

• paulsteenaart
  • paulsteenaart's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 85
Ik ga niet direct op inhaken of de draad nu wel of niet dik genoeg en of draad of spandraad nu beter is in dit geval.

Ik had de foto in eerste instantie alleen geplaatst om ff in te haken op wat 'hobbykweker' allemaal verkoopt/verkocht.
Ik ben nog bezig met deze boom op de cursus en draden heb k nu wel wat gedaan, maar spandraad is weer nieuw.
dus ben blij dat we dit gebruiken en ik ook hier van kan leren.
Dit is ook pas een eerste bedrading, de boom zal komende jaren nog verder opgekweekt moeten worden, in de zin dat er meer groen aan zal moeten komen.

Ik heb in totaal 4 van deze thunbergii staan waar ik in de toekomst wat leuks van hoop te maken.

zal tzt wel een draadje plaatsen.

Gr, Paul

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52260

• Jellevanlooy
  • Platinum Member
  • Platinum Member

leatherback schreef :

Jellevanlooy schreef : En met een pisboog te eindigen.... Dit vind ik geen goed idee. Je kan met een spandraad nooit een tak

Dat is een kwestie van je spandraad op de juiste plek inzetten.

Ok lb, ik ga erop letten.

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52265

• ChrisV
  • ChrisV's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 266
Dikkere grotere takken kan je makkelijk buigen met spandraden die krijgen ook geen pisboog als je zoals LB zegt ze op de juiste plaats spand.
Doe t heel vaak om minder draad te gebruiken (koperdraad is kostbaar) en een beetje uit luiheid af en toe... Haha

Larix groepsbeplanting aanschaf 8 jaren 4 maanden geleden #52267

• Jellevanlooy
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Een spandraadje om een tak die een paar keer bedraad is en dan nog wipt op zijn plaats te houden kan ik
nog begrijpen. Ook als de tak te stug is en nog een beetje meer mag zakken kan je er ook 1 bijzetten. Maar om een tak voor de eerste keer op zijn positie te zetten aan de aanzet daar heb ik toch vragen bij...
Ook kan je verder geen beweging in de tak brengen.

Zoals je al zei uit luiheid of om kosten te besparen is voor mij geen goede reden.
Ieder zijn manier van werken uiteraard.

Laast bewerkt: Post by Jellevanlooy.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts